A magyar kgfb-piacon az átlagdíj 2 év alatt 34 százalékkal esett, ugyanakkor ez nem jelent automatikusan veszteséget a biztosítóknak, mivel az autóhasználat is csökken, így pedig kevesebb a kár, ráadásul a gépjárművek is korosabbak, így a kárráfordítás is csökken. A kevesebb baleset a személyi sérüléses károkban is megmutatkozik - emlékeztetett Máhig Attila, a Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezető igazgató. A szakember szerint ugyanakkor a piaci díjcsökkenés mára olyan szintre jutott, amikor az ügyfélnek már nem éri meg a váltással járó időráfordítás. Ráadásul ilyen díjszintek mellett érdekes módon a kgfb esetében is előkerül a szolgáltatási színvonal.
Magyarországon ugyanakkor még nem elterjedt a direkt kárrendezés, ahol a kgfb-biztosító rendezi az ügyfél saját kárát és elszámol a kárt okozó biztosítójával. Ebben az esetben lenne igazi érték a szolgáltatási színvonal és olyan verseny alakulna ki, amelyből az ügyfél nyerhet, ráadásul az a biztosító tud majd attraktív árakat adni, amely kellően költséghatékony. Franciaországban komoly általány káros elszámolási gyakorlata van az aktív kárrendezésnek a töréskárok esetében - 6500 eurós kár alatt 1204 eurót kap minden biztosító a partner biztosítótól, efelett pedig egyedi elszámolás van. Romániában jövőre vezetik be az aktív kárrendezést - mondta el Szabó Imre gépjárműbiztosítási főosztályvezető.
Magyarországon eddig 4 társaság (Allianz, Generali, Signal, Uniqa) kötött aktív kárrendezési megállapodást, ám a tételes elszámolás más biztosítókkal igen nehézkes volt. A piac helyzete ugyanakkor ma már megengedi, hogy mások is megpróbáljanak hasonló szolgáltatással piacra lépni. A Groupama épp ezért a "Kárexpressz" szolgáltatással igyekszik vonzóbbá tenni saját kgfb-jét. Ez egy igen komoly, baleseti és műszaki asszisztencia szolgáltatás mellett kínál direkt kárrendezést. A szolgáltatás éves díja 4490 forint lesz és piaci újdonságként igénybevételéhez nem kell casco-t kötni.