Az Aldi - a régióban elsőként - Budapesten teszi lehetővé, hogy termékeit online is megrendelhessék a vásárlók. Ehhez pedig a boltlánc a Roksh nevű magyar startuppal lépett együttműködésre - olvasható a kiskercég honlapján.

Nem klasszikus online webáruházas megoldásról van szó. A modell lényege, hogy a megrendelés után a bevásárlást és a kiszállítást a magyar cég munkatársai végzik.

Az Aldi mellett a konkurens boltláncoktól, többek között a Tescótól, az Auchantól, a CBA Prímából, a Grobyból lehet rendelni. A diszkontpiacon az Aldi legnagyobb riválisai, a Penny Market és a Lidl kínálata nem elérhető a magyar cég oldalán. A kiszállításért minimum 990 forintot kell fizetni.

Az Aldi eddig csak a brit piacon vezette be az házhoz szállítást, de ott is partnerrel indította el a szolgáltatást. A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) májusban írt arról, hogy a brit Aldi és a Deliveroo futárcég élelmiszerek házhoz szállítására társult Nagy-Britanniában, miután a koronavírus-járvány miatt megnőtt a kereslet a házhoz szállítások iránt.

A házhoz szállítás bevezetése azért is volt logikus a brit Aldi részéről, mert korábban a Lidlhöz hasonlóan nem működtetett webáruházat, emiatt lelassult a növekedés. A brit Aldi forgalombővülése március óta lassul, miközben az ottani az online élelmiszerpiaci részesedése megduplázódott és elérte a 14 százalékot. A májusig tartó 12 hét alatt a brit piaci az Aldi riválisai közül a Tesco és a Sainsbury's részben az online eladásoknak köszönhetően tempósabban növelte az eladásait, mint az Aldi és ez az elmúlt 10 évben először fordult elő.

A mai bejelentésből az is kiderül, hogy a magyar Aldi ALDI már évek óta biztosít ingyenes házhoz szállítást elsősorban nagyobb értékű és méretű elektronikai termékek esetében. Ezeket az árucikkeket a cég üzleteiben személyesen lehet megvásárolni, a szállításról a lánc gondoskodik. A diszkontcég a jövőben is kínál majd akciósan ilyen termékeket, ezt a szolgáltatást a Rokshsal kötött együttműködés nem érinti.