Pálmaolajmentes polc nyitására szólította fel a három láncot a TVE annak érdekében, hogy a vevőknek ne kelljen minden egyes termék összetevőjét végignézni, ha nem akarják az ökológiai katasztrófával fenyegető pálmaolaj iparágat vásárlásukkal támogatni - írtuk meg a hétvégén. A felvetésre eddig két lánc reagált, a Lidl Magyarország egyelőre nem adott ki állásfoglalást.
Az Aldi Süd vállalatcsoport már 2011-ben csatlakozott a Kerekasztal a Fenntartható Pálmaolajért (RSPO) elnevezésű kezdeményezéshez. Ezen a fórumon belül civil szervezetek, pálmaolaj-termesztők, pálmaolaj-feldolgozók és kiskereskedők közösen munkálkodnak a fenntartható pálmaolaj-termesztés minimumfeltételeinek kidolgozásán - olvasható a diszkontlánc reakciójában.
Az Aldi Magyarország pálmaolaj beszerzési politikája minden olyan sajátmárkás élelmiszer és nem élelmiszer jellegű termékre érvényes, amely pálmaolajat vagy pálmamagolajat tartalmaz. Ezt partnereinknek kivétel nélkül kötelező betartani, máskülönben nem szállíthatnak számunkra terméket.
Célunk, hogy folyamatosan csökkentsük a pálmaolaj és pálmamagolaj tartalmat saját márkás termékeinkben, illetve lépésről lépésre, ahol lehetséges, elkerüljük a pálmaolaj összetevők alkalmazását az általunk kínált saját márkás termékekből. Ennek egyik lépéseként a saját márkás "Natur Aktiv" bio termékcsaládunk 2019.01.01. óta teljes mértékben pálmaolaj mentes. Emellett szintén ez év kezdete óta kizárólag fenntartható forrásból származó (RSPO tanúsított) pálmaolaj lehet saját márkás termékeinkben - közölte a lánc.
Az Aldi jelenleg is dolgozik egy olyan jelölésrendszeren, amely az üzletben segítené vásárlói tájékozódását és könnyen megkülönböztethetővé tenné a pálmaolajmentes termékeket.
A Spar szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők - és így számos növény- és állatfaj - esik áldozatául - nyilatkozta közleményben Maczelka Márk, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
Ezért az áruházlánc azt tűzte ki célul, hogy már 2019 végére a többletértéket hordozó saját márkái - Spar Natur pur Bio, Spar Premium, Spar Vital, Spar free from és Despar - esetében elérje a teljes pálmaolajmentességet. A pálmaolaj kiváltása az érintett termékkategóriákban már csak minimális számú terméknél nem valósult meg. A folyamatot az év végéig ezeknél is le szeretnék zárni. A fenti márkacsaládok aktuálisan közel 300 nemzetközi, illetve hazai fejlesztésű élelmiszert foglalnak magukban.
A pálmaolajmentes termékek könnyebb azonosíthatósága érdekében a Spar a csomagolások többségén a csatolt logóval jelzi a pálmaolajmentes receptúrát.