Az MNB határozatában megállapította, hogy a BB a fogyasztói és mikrovállalkozói ügyfelei körében egyaránt több ponton megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény előírásait. A hitelintézet megsértette továbbá a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet szabályai közül a fizetési megbízás teljesítésére, visszautasítására, a haladéktalan jóváírásra, valamint az értéknap használatára vonatkozó rendelkezéseket is.
A feltárt jogszabálysértések többsége huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, rendszereibe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, valamint, hogy a nem haladéktalan jóváírás és nem megfelelő értéknap alkalmazás jelentős számú fizetési műveletet érintett. Továbbá arra is rámutattak, hogy a jogosulatlan költség- és díjfelszámítás, valamint a nem megfelelő értéknap alkalmazása ügyfelei kárára vagyoni előnyt biztosított a hitelintézet számára.
Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzések során kiemelten veszi figyelembe a fogyasztók jogainak érvényesülését, illetve a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelmény betartását, ugyanis ezek megsértése csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral lép majd fel a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.