A cég vezetője elégedett a MÁV helyzetével, tavalyi terveik teljesültek, az adósság csökkent és a járművek is pontosabbak.
A menetidő-csökkentéssel kapcsolatban Dávid Ilona azt mondta, hogy ezt a sebesség növelésével és/vagy a megállók számának csökkentésével lehetne elérni. Jelenleg mintegy 300 kilométeres pályaszakasz lenne alkalmas a 160 kilométeres óránkénti sebesség biztosítására, de emellett kellenének olyan beruházások, mint például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése. Jelenleg is pályáznak olyan mozdonyokra, amelyek alkalmasak erre a sebességre.
A megállók számának csökkentése már kényes kérdése, ugyanis ők nem 50 utast visznek egyszerre, mint a Volán, hanem több százat. A MÁV pedig nem tehet míg, hogy csak két nagyváros közötti forgalmat szolgál ki - olvasható a lapban.
Dávid szerint akkor tudják tartani a menetrendet az elővárosokban is, ha vonalak átesnek a teljes körű felújításon. Egyszeri beavatkozással nem tudnak csodát tenni, csak a zavarelhárítás idejét tudják csökkenteni.
Az emeletes elővárosi vonatokkal kapcsolatban azt mondta, hogy már meghirdették a pályázatot a hatszáz személyes új motorvonatok beszerzése érdekében, szerencsés esetben 2018-ban forgalomba állhat az első kocsi.
Ki végzi el a munkát?
A vezérigazgató szerint a tömeges nyugdíjbavonulás és az utánpótlás-problémák megoldását az oktatási programokban való részvétel jelenti. Az utcáról nehéz felvenni embereket, és kellő műszaki alapismeret hiányában az átképzés is problémás. Ezért a fiatalokat célozzák meg. A bértárgyalások jól állnak, a közös javaslat szerint az idén átlagosan tizenhárom, jövőre tizenkét, 2019-ben legalább öt százalékkal növekedhet a nem vezető beosztású munkakörben dolgozó, mintegy harminchatezer vasutas bére.