A jelentős kormányzati támogatással megvalósuló beruházás hozzájárul ahhoz, hogy Szeged és tágabb környezete is sikeres legyen - mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az avatáson.
Az egykori ruhagyár épületének felújításával megvalósult beruházás szimbolizálja azt a gazdaságtörténeti utat, melyet az ország bejárt az elmúlt száz évben. Az épületet a magyar ipar egyik virágkorában emelték, majd a rendszerváltást követően, amikor a könnyűipar összeomlott, elveszítette funkcióját, most pedig a világ egyik vezető vállalkozása tette fontos központjává - mondta a politikus.
Richard Hookway, a BP Global Business Services és IT ügyvezető igazgató elmondta, a cég a világ egyik vezető integrált energiavállalataként 72 országban van jelen. Az új szolgáltatóközpont megnyitásával a foglalkoztatottak létszámát tekintve Magyarország a BP számára az öt legfontosabb ország, Szeged pedig a tíz legjelentősebb város közé került.
A szakember hangsúlyozta, a BP számára nagyon fontosak az alkalmazottak, ezért kiváló munkahelyi körülményeket teremtenek, hogy a dolgozók a legjobbat hozzák ki magukból. A cég számára fontos a sokszínűség is, a szegedi irodában dolgozók 5 százaléka nem magyar, a teljes BP GBS Europe-nál pedig 15 százalék ez az arány. A nők aránya kétharmad.
Brian Puffer, a BP GBS alelnöke közölte, a cég választása a jó infrastruktúra, a kiváló az egyetem, a sok itt tanuló tehetséges fiatal miatt esett Szegedre.
Botka László (MSZP) polgármester kifejtette, Szeged legfontosabb erőssége, hogy egyetemi város. Az ország minden részéből érkeznek ide fiatalok, és egy felmérés szerint végzés után kétharmaduk, ha teheti, Szegeden akar boldogulni. Az önkormányzat ehhez igazította gazdaságfejlesztési tervét, amelynek középpontjában a tudásalapú gazdaság áll. A városba települt több mint tucatnyi informatikai cég 2500 új munkahelyet teremtett, az üzleti szolgáltató központokban pedig eddig mintegy nyolcszázan dolgoztak. A BP 2020-ig további ötszáz, zömében fiatal, pályakezdőnek ad munkát.
A múlt
A BP 1991 óta van jelen Magyarországon a Castrol termékcsalád képviseletében. A budapesti üzleti szolgáltató központot 2009-ben alapították, az akkor 70 fős létszám az idei évre 1700-ra nőtt. A cég magyarországi alkalmazottainak 85 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagos életkoruk 32 év, és a munkatársak több mint fele kettőnél több nyelvet beszél folyékonyan. A cég szolgáltatóközpontja pénzügyi, beszerzési, munkaügyi, vevőszolgálati és IT területen támogatja a globális vállalatcsoport működését.
A cég korábbi tájékoztatása szerint a szegedi üzleti szolgáltatóközpontot mintegy 8 milliárd forintos beruházással alakítják, melyből 1,9 milliárd forintot a magyar kormány támogatása fedez.