Átverte a cukorbetegeket az ismert kozmetikai cég?
Megtévesztően reklámozta több kozmetikai termékét a Sunfleur Kozmetikai Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) komoly büntetést rótt ki vállalkozásra - adta hírül a hatóság.
A GVH 10 millió forintra bírságolta a Sunfleur-t, miután kiderült, hogy Medifleur termékcsaládjukat (lábkrém, testápoló, tusfürdő, sampon) úgy reklámozták, mintha azok alkalmasak lennének a cukorbetegség tünetei közé tartozó bőrszárazság és annak szövődményei (sebes, repedezett, fekélyes bőr) megelőzésére és kezelésére.
A cég 2014 októberétől egészen a GVH döntésének napjáig reklámozta a termékeket, amellyel "sérülékeny" fogyasztói réteget céloztak meg, ráadásul maga termék is "bizalmi jellegű" - írja a GVH.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
Reagált a cég
A Sunfleur Kozmetikai Kft. megalapozatlannak és jogszabálysértőnek tekinti a GVH eljárását és határozatát. A cég minden jogorvoslati lehetőséget igénybe vesz, hogy a GVH koncepciózusnak vélt, az ügyben érintett szakértők és szakorvosok véleményét figyelmen kívül hagyó, és hatásában a piaci versenyt torzító határozatát hatályon kívül helyezzék. Emellett a társaság szerint a GVH a nem jogerős határozata nyilvánosságra hozatalánál súlyosan jogszabálysértő módon járt el.