Az Audi 41 milliárd forintból bővíti Győrben a járműgyártási infrastruktúráját, motorfejlesztési központját és az elektromos meghajtásokat gyártó egységét - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden a beruházást bejelentő sajtótájékoztatón-
A kormány 6,4 milliárd forinttal támogatja a 250 munkahelyet teremtő fejlesztést - idézi a tárcavezetőt az MTI.
Kapcsolódó
Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a vállalat e-transzformációs projektje a gyártásra és a fejlesztésre egyaránt kiterjed. Jelentős mértékben bővül az elektromos hajtásrendszerek előállítása a győri üzemben, a fejlesztési központ pedig új műhellyel és tesztpadokkal bővül 2022 végéig.
Szlovákiában már a tavasszal leépítésekbe kezdett a Volkswagen-csoport, amely több ezer embert küldött el pozsonyi gyárából. Már az iparági szereplők aggódnak, hogy az emelkedő bérek miatt az autógyárak szépen lassan kivonulnak az országból és délebbi területeken - Romániában, Szerbiában vagy épp Bulgáriában - nyitnak új gyárakat, ami a szlovák gazdaság autóipari kitettsége miatt biztosan válságba rántaná a helyi gazdaságot.
Elemzők a magyar gazdaságot is féltik attól, hogy a legtöbb külföldi működőtőke-befektetés a járműiparba érkeznek. A hazai ipari kibocsátás legnagyobb részét az autóipar adja, amely főleg exportra gyárt, miközben kevés embert foglalkoztat. A szektor pedig érzékeny a válságokra, így az akár a magyar gazdaság egészét is magával ránthatja, ha jön a lassulás.