Ez azt jelenti, hogy Szentgotthárd fontos szerepet kap az újonnan létrejött Stellantis-csoport új hibrid stratégiájában, hiszen az 1,6 literes benzinmotorokat hibridautókba szerelik majd.

Szentgotthárdon évi 200 ezer 1,6 literes benzinmotort fognak gyártani, ezzel a mostani évi 390 ezres 1,2 literes benzinmotor-gyártással együtt 590 ezerre bővül a gyár évi kapacitása. A sorozatgyártás 2023 első felében indul, az 50 százalékos kapacitásbővítés jelentős létszámnövekedést hoz majd a jelenlegi 800 munkavállaló mellett - mutatott rá a miniszter az MTI szerint.

Szijjártó Péter elmondta, a több tízmillió eurós beruházáshoz a kormány egyedi döntés alapján készpénz- és képzési támogatást nyújt, a részletekről a Stellantis-csoporttal tárgyalnak.

A Stellantis az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével jött létre januárban. Szijjártó Péter felidézte, hogy Párizsban tárgyalt a vállalatok vezetőivel annak érdekében, hogy a szentgotthárdi motorgyár jövője megmaradjon az új cégcsoportban.

A külgazdasági és külügyminiszter felidézte, hogy a Stellantis-csoportnak több mint 30 országban vannak gyárai, világszerte 400 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, 14 autómárkát gyártanak, a fenntartható mobilitás szempontjából pedig a világelső pozíciót célozzák meg.
Szijjártó Péter kitért arra, hogy a tavalyi év a világgazdaság szempontjából kedvezőtlen hírekről szólt, egyebek közt a közvetlen külföldi befektetések 42 százalékkal estek vissza globálisan. Ennek ellenére tavaly a magyar export 100 milliárd euró felett alakult, és 140 százalékkal nőttek a külföldi beruházások Magyarországon.

Mindez azt mutatja, hogy a beruházásösztönzőre, a tömeges munkanélküliség kialakulásának megelőzésére fókuszáló magyar gazdaságpolitika helyes, nem szociális, hanem beruházási alapon kell állami támogatásokat biztosítani a gazdaság számára, még a válságos időszakban is. Magyarország az új világgazdasági korszak nyertesei közé fog tartozni, és ebben nagy szerepe van a magyar autóiparnak is - tette hozzá.

Az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivőjének közleménye szerint a szentgotthárdi gyárban készülnek majd az új 1,6 literes motor fő komponensei, a főtengely, a forgattyúsház és a hengerfej is, majd itt szerelik össze és tesztelik a motorokat, amelyek a PSA csoporthoz tartozó Peugeot, Citroen és Opel márka hibrid modelljeibe kerülnek kezdetben.

Tájékoztatott arról is, hogy a gyártáshoz a meglévő gépsorokat át kell alakítani, amihez a tervezési és kivitelezési munkák zömét a gyár mérnökei "házon belül" fogják elvégezni.

Az új motorcsalád bevezetésében közreműködő külső beszállítók elsősorban hazai gépeket - és berendezéseket gyártó vállalatok, a termelés felfutása létszámbővítést is fog eredményezni - közölte a szóvivő.

A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2019-ben 35 milliárd forint fölött volt, az adózott eredmény pedig 1,4 milliárd forint.