A kétszintű ügyfélhitelesítés mindössze pár másodperccel hosszabbítja meg a NÚSZ Zrt. weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu) végzett internetes vásárlás idejét. A bank minden egyes tranzakció esetén megerősítő kódot küld az érintett bankkártyához tartozó, a kártyakibocsátó banknál megadott telefonszámra - írja a cég.
A már megszokott kártyaadatok (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) mellett ezzel a kóddal lehet megerősíteni és végrehajtani a pénzügyi műveletet.
Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart. Ellenkező esetben ugyanis nem fogják megkapni a bank azonosító kódot tartalmazó sms-ét, s nem tudják majd végrehajtani a vásárlást. Az ügyfeleknek tehát ellenőrizniük kell, hogy a kártyakibocsátó bankjuknál milyen telefonszámot adtak meg, hogy valóban jó mobilszámra menjen a bank üzenete.
Ez az egyszerű megoldás jó a bankkártya tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, s a csalók sem károsíthatják meg őket. A szolgáltatás ráadásul díjmentes, az azonosító kódot tartalmazó rövid sms-ért a bank nem számít fel külön díjat.
A NÚSZ weboldalain tavaly egyébként több mint 800 ezer tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek közel 60 milliárd forintos értékben.
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói
Bombariadó az Ukrajnából érkező vonatokon, utasokat szállítottak le Magyarországon