Pályázatot hirdetett mérnöki feladatok ellátására az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós között található két szakaszának 2×2 sávra bővítése érdekében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) - írja a lap.
A kivitelezés során a jelenleg meglévő 2×1 sávot 2×2 sávra bővítik a jobb oldali pályán. Az elkészült autópályán a személygépjárművek 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd.
Az átalakítással a súlyos baleseteket csökkentenék. A lap azt írja, hogy az osztott pályás utak lényegesen biztonságosabbak, mint azok, amelyeken kétirányú forgalom halad. Az pedig különösen veszélyes, ha sok kilométernyi autópályás suhanás után az út átalakul, és kétszer egy sávossá válik. Az ilyen szakaszon lényegesen több baleset történik.
A 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Az út a Budapest-Maribor útvonal része, amely a többi szakaszán 2×2 sávos. Az út átadásakor 9,5 kilométer hosszan elkészült a 2×2 forgalmi sáv. A bővítés csak 12 kilométerre vonatkozik, ami a murarátkai csomópont előtti és utáni 6-6 kilométernyi pályát jelenti.
A kormány februárban határozott az M70-es teljes négysávúsításáról, és ugyanebben a jogszabályban rendelkezett a hasonló adottságú M15-ös út bővítéséről is. Az M15-ös gyorsforgalmi út a páneurópai IV-es számú folyosó (Drezda/Nürnberg-Isztambul), valamint a TEN-T hálózat része. Kapcsolódik a szlovák D2-es autópályához, valamint az M1-es autópályához - írja a Magyar idők.
Az M15-ös autóút 2×2 forgalmi sávosra bővítése az M1-es csomópontjától az országhatárig tart 14,6 kilométeres hosszon.
Mindezt nagyrész uniós forrásból finanszíroznák, az európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) keretén belül. Az előzetes költségeket az M15-ös esetében 25,5 milliárd, az M70-es esetében 19,6 milliárd forintra becsülték, amelyből 17, illetve 14 milliárdot fedez a CEF.