Tavaly 4018 darab új autót adott el Magyarországon a Mercedes, ezzel pedig a prémiumszegmensben vezető szerepet játszik - közölte az importőr Mercedes-Benz Hungária Kft. Az eladási adatok alapján naponta - hétvégékkel együtt - átlagosan 11 autó kelt el.
A különböző modellekből a GLC néven futó középkategóriás hobbiterepjáró (SUV) volt a legnépszerűbb, 506 darabot vettek belőle. A kecskeméti Mercedes-gyárban készül modellek közül 95 százalékkal 321 darabra nőttek az A-osztály eladásai. A szintén kompaktkategóriás B-osztálynál 19 százalékkal nőttek az eladások. A kizárólag Kecskeméten készülő CLA és CLA Shooting Brake modellekből 238 darab került újonnan az utakra, ez 13 százalékos éves növekedésnek felel meg. A Mercedes 2019-ben is számos új és megújuló modellt mutat be, hogy megerősítse piaci pozícióit.
A teljes magyar piacon egyébként összesen 136 ezer új autó került forgalomba, ami 17,5 százalékos növekedést jelent. A márkák rangsorát a Suzuki vezeti, amely 14 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2018-as évet. A második helyen szerepel a Ford, több mint 13 ezer autóval, a harmadik a Skoda közel 12 ezerrel. Majd az Opel, a Volkswagen és a Toyota következik a sorban. A top 10-ben helyet kapott még Dacia, a Renault, a Kia és a Nissan is.