A Dacia egyterűjére például fél évet kell várni, de bizonyos modellek időlegesen vagy végleg el is tűntek a kínálatból - olvasható a portálon.
Az idén július elsején életbe lépett autóvásárlási támogatásra beadott pályázatok száma megközelíti a 15 ezret. Csakhogy az autógyártás évekre előre megszabott tervek szerint halad, és nem könnyű változtatni rajta. Mint ahogy a támogatási program bejelentése idején importőrök elmondták, idő kell, amíg a gyártósorokat magasabb fordulatszámra állítják.
A legnagyobb érdeklődés a legolcsóbb hétüléses, a Dacia Lodgy irányában mutatkozik, a tavalyi kereslet mintegy hétszeresét regisztrálták eddig. Aki most rendel, csak jövő tavaszra jut autóhoz, így már csak az Euro 6d-TEMP normát teljesítő motorokkal vehetik meg.
Az olcsó hétülésesek célkeresztjében volt a FIAT Doblo Panorama is, itt a kereslet négyszeresére nőtt. Csakhogy az autó a modellciklusa végére ért, új modell már nem rendelhető belőle, október elején leállt a gyártása. A vevők kedvence volt az Opel Combo, a nagycsaládos kedvezmény elérhetősége utáni tíz napban több mint ezer megrendelés érkezett a hétüléses változatra. A márka rendelési stopot kényszerült bevezetni a modellre, de azóta ezt feloldották, újra vesznek fel rendeléseket. Jobb a helyzet PSA-konszern francia márkái esetében, a Peugeot-k, Citroënek három hónap alatt is befuthatnak.