Az első öthavi értékesítési számok kissé elmaradtak az MGE növekedési várakozásaitól. Az egyesület szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dízelek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik - írta az MTI.
A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevő piac egyelőre korlátozott és alatta van az év eleji várakozásoknak. Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik és sok esetben az otthoni és munkahelyi töltés is megoldott, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas - írták.
A kormány nagycsaládosokat támogató programja érdeklődési szinten már látszik, a valós piaci folyamatokat július után lehet majd értékelni.
Az MGE rámutatott: továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el az országot.
Májusban 2328 új kishaszongépjármű került forgalomba, 33,2 százalékkal több, mint tavaly májusban. Az első öt hónapban 26,0 százalékkal nőtt az új kishaszonjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 10 677 járművet helyeztek forgalomba. A kishaszonjárművek piaca szintén elmaradt időarányosan az MGE előrejelzésétől. Az egyesület továbbra is szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű kategória újbóli bevezetését.
Májusban 789 új nagyhaszongépjármű került forgalomba, 55 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az idei első öt hónapban pedig 2688, ami 6,3 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az MGE csökkenésre számít az év első részében, majd a növekedési hitelprogram eredményeképpen a tavalyi éves teljesítmény megismétlését valószínűsíti.
Májusban stagnált az új autóbuszok eladása a tavaly májusihoz képest, 73 buszt helyeztek forgalomba, az első öt hónapban pedig 310-et, ami 6,6 százalékos csökkenés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az autóbuszok piaca kis mérete miatt mutat jelentős havi eltéréseket, az eddigi eredmény nem ad lehetőséget elemzésre, erre több hónap átlagának ismeretében lesz lehetőség - közölte az MGE.
Májusban 617 új motorkerékpár került forgalomba, 27,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első öt hónapban 1986 motort helyeztek forgalomba, ami 44,9 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az egyesület szerint a motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge. A százalékban jelentős növekedés és az előrejelzés feletti időarányos értékesítés ellenére is drámaian alacsony a forgalomba helyezés. Némi bizakodásra ad okot a bázissal szembeni növekedési trend - közölték.