A társaság azt írta, hogy - igazodva a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló kormányrendelethez - március 8-tól március 22-ig felfüggeszti ügyfélszolgálatain a személyes ügyintézés lehetőségét.
Ez alatt az idő alatt a NÚSZ Zrt. minden ügyfélszolgálati szolgáltatása intézhető lesz elektronikus levelezés útján, így például a rendszám-, felségjelzés- vagy díjkategória-elírás korrigálása, az úthasználati jogosultság átírása másik járműre, a pótdíjmaximalizálás és pótdíjamnesztia kérése, valamint a pótdíjfizetési kötelezettség éves jogosultság vásárlásával történő kiváltása.
Március 8-tól az ügyintézés menetéről a társaság weboldalán, a nemzetiutdij.hu oldalon olvasható tájékoztató, és elérhetőek lesznek az egyes ügytípusok intézéséhez szükséges formanyomtatványok, kérelmek és meghatalmazások is.
Az e-matricás rendszert érintő esetekben az [email protected], míg a HU-GO elektronikus útdíjat érintő ügyekben az [email protected] címre várják az ügyfelek megkereséseit. A leveleket beérkezési sorrendben dolgozzák fel, és a lehető legrövidebb időn - de legfeljebb 30 napon - belül válaszolnak az ügyfelek megkereséseire.
A NÚSZ Zrt. telefonos ügyfélszolgálata belföldről és külföldről a +36(36)587-500 telefonszámon érhető el, az ügyintézők magyar nyelven a hét minden napján 0-24 órában, míg angol nyelven szintén minden nap, német nyelven pedig hétköznap 8-16 óráig fogadják a hívásokat.
A pótdíjas esetekben a társaságnak elektronikus úton küldött megkeresés "nem bír halasztó hatállyal a pótdíjfizetési felszólító levélben foglalt fizetési határidőre vonatkozóan".
Az e-matrica vásárlásához a társaság a mobiltelefonra optimalizált ematrica.nemzetiutdij.hu, a HU-GO e-útdíj rendezéséhez pedig a hu-go.hu internetes oldalát ajánlja.