A Magyar Posta által üzemeltetett csomagautomatáknál már lehetőség van a bankkártyás fizetésre is - közölte a társaság. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az ügyfél a megrendelt áru vételárát csak annak átvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor erre lehetősége van a csomagautomatákba épített bankkártya-terminálok segítségével. Ezek a pos-terminálok valamennyi chipes és mágnescsíkos Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro vagy American Express bankkártyát kezelik.
Az utánvétes csomag kártyás kifizetését követően az automata megfelelő rekesze kinyílik és a csomag kivehető.
Folyamatosan bővül azon webáruházak köre, amelyeknél csomagautomatába is lehet csomagkézbesítést kérni. Számos webáruház ingyenes szállítási lehetőséget kínál e korszerű csomagátvételi módot választó vásárlók számára.
További újdonság, hogy az év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is.
A Magyar Posta év végéig tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt - 10 fővárosi és 25 vidéki - automata mellé további tizenötöt telepít forgalmas helyszínekre. Eddig főként bevásárlóközpontok, például Tesco-áruházak, közlekedési csomópontok, vasútállomások közelében állítottak fel ilyen, egyenként 76 darab, S, M és L méretű, zárható rekesszel ellátott készülékeket.
Így működik az automata
A biztonságos - távfelügyelt riasztórendszerrel és biztonsági kamerával is védett - automaták előnye, hogy nem kell otthon a postást vagy a futárt várni, munkahelyre rendelt küldemény esetén átvevőről intézkedni, vagy az átvevőpont nyitva tartásához igazodni, mert a nap 24 órájában bármikor átvehető a megrendelt csomag.
A csomagautomatákból a hét minden napján, 0-24 óráig vehetik át az ügyfelek a küldeményeket. Ezt azon webáruházakban vagy internetes aukciós áruházakban történő vásárlás esetén kezdeményezhetik a vásárlók, amelyek honlapjukon feltüntetik, hogy a küldemény csomagautomatán keresztül is átvehető. A postán feladott csomagok kézbesítését szintén lehet az automaták valamelyikéhez kérni.
A megrendelés során az ügyfélnek meg kell adnia mobiltelefonszámát, e-mail címét, illetve ki kell választania, hogy melyik automatába kéri a kézbesítést, majd az automatánál a telefonszám és a kód megadásával veheti át a küldeményt. Éppen ezért fontos, hogy a vásárlók a megrendelés során a valós és aktuális mobilszámot rögzítsék. Ha 48 órán belül nem veszi át a csomagot a megrendelő, az automatához legközelebbi postán - a feladó igényétől függően 5 vagy 10 napig - még hozzájuthat a küldeményhez.
Versenyben a Posta
A Posta az országban elsőként jelent meg csomagautomatákkal idén nyáron és a társaság nyújt az országban egyedül négyféle csomagkézbesítési módot. Ez azt jelenti, hogy a csomagküldemények átvehetők a postákon, Mol-töltőállomásokon, csomagautomatákban és háznál, munkahelyen is.
Az e-kereskedelem bővülésével a Magyar Posta Zrt. stratégiai célja, hogy a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon. A társaság az elmúlt időszakban ezért rugalmasabbá tette a küldeményátvételt, amelynek része a csomagautomata-hálózat kiépítése is. Jelenleg a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán közel 32 százalékos súllyal piacvezető, az üzletág 2008-2013 között évi átlagosan 8 százalékkal nőtt a piac 4 százalékos ütemével szemben. 2013-ban a Posta által kezelt csomagküldemények száma több mint 10 százalékkal növekedve megközelítette a 11,5 millió darabot, ami rekordot jelent. Európai összehasonlításban jól látszik, hogy bőven van tér a növekedésre: míg Magyarországon egymillió főre 3,5 csomagautomata jut, addig a legjobban ellátottnak számító Finnországban 16-szor ennyi, 56,5 darab, viszont a svájci 5-ös érték nincs is túl messze.