A felmérésen több mint fél ezer kitöltő válaszolt 7 kérdésre. A válaszadók közel 50 százaléka használna valamilyen pénzügyi tervező programot és az okostelefonra telepíthető internetbanki alkalmazásra is nagy szükség lenne. Utóbbi a vizsgált 11 bankból mindössze háromnál van, komoly háztartási kalkulátorral pedig sehol nincs. Az internetbankokról a design, a kezelhetőség és az elérhető funkciók alapján kértek a kutatás során értékelést: legjobban az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen internetes felülete teljesített.
A legelégedettebbek az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen Bank internetes alkalmazásának használói. Ehhez 11 bank internetbankjának értékelését vette alapul a Bankmonitor.hu. A kérdésekben a saját bank felületét design, kezelhetőség és funkciók szerint kellett értékelni egy ötös skálán. Ötös pontszámot az adott egy-egy tulajdonságra, aki nagyon jónak találta az internetbanki felületet abban a kategóriában.
Az MKB Bank és az OTP Bank mindhárom kategóriában dobogós lett, míg a Raiffeisen két kategóriában került fel a képzeletbeli pódiumra. Az egyedüli változatosságot az jelentette, hogy az elérhető funkciókban a CIB Bank lett a harmadik a két etalon mögött. A dobogós helyezettek mindenesetre valóban kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, hiszen az OTP Bank (meglepő, hiszen általában a kis bankok tudnak innovatívak lenni) és az MKB Bank az, aki ábrát vagy diagramot is használ a pénzügyek megjelenítésére. (Az Erste Bank internetbankja a 2013. május 21-i képet tükrözi - azóta az internetbanki felület megújult a banknál.)
Alkalmazások gyerekcipőben
2012-ben az okostelefonok száma elérte a 3 milliót Magyarországon és az új telefoneladások miatt ez a szám jelentősen nő minden évben a mediainfo szerint. Ilyen növekedés mellett szükségszerű, hogy a bankok is reagáljanak az okostelefonok térnyerésére. Meglepő módon sokan gondolják azt, hogy bankjuknál nem találnak letölthető alkalmazást, pedig van vagy éppen fordítva. A kitöltők fele például egyáltalán nem tudja, hogy bankjának van-e letölthető alkalmazása.
Kevesebb, mint a kitöltők húsz százaléka jelölte azt meg, hogy használja az applikációt és elégedett is azzal. 0-9 százalék jelezte azt, hogy ugyan használja, de nem elégedett vele.
Jelentősen változik, hogy mit használunk bankoláshoz. Az már rég nem téma, hogy egy banknak van-e internetes felülete és úgy tűnik, az is egyre kevésbé, hogy használjuk-e. Közel 80 százalék negyedévente vagy annál is ritkábban látogatja bankjának egy-egy fiókját. Ezzel szemben 50 százalék hetente többször is belép az internetbanki felületre.
Az internetbankok térnyerése érthető: ez az a felület, ahol gyorsabban, egyszerűbben és olcsóbban végezhetjük banki ügyeinket. Ezért is van jelentősége a mobilinternetes alkalmazásoknak is - írta a Bankmonitor.hu
PWC - Kkv-turbo
Ha szeretné megtudni, hogyan néz ki vállalkozása a befektetők, külső finanszírozók, lehetséges üzleti partnerek szemével, a PwC online szolgáltatáscsomagja segít Önnek. Készüljön fel a finanszírozókkal való tárgyalásra a KKV Turbóval!