Szakértők az azonnali fizetés bő két évvel ezelőtti hazai indulásától egyebek mellett a készpénzhasználat visszaszorulását, a nemzetgazdaság versenyképességének növelését, dinamizálását várták, ám már akkor jelezték: ezek maximális kiaknázásához elengedhetetlen, hogy a boltokat is bevonják a rendszerbe. Ilyen téren az áttörés még várat magára, nem kis részben azért, mert megfelelő integrátori munka nélkül a megoldás kevésbé kényelmes a vevőknek, mint például a mobilfizetés - hívja fel a figyelmet közleményében a társaság.
„A kezdetektől úgy véltük, hogy az azonnali fizetés addig nem fog tömegesen elterjedni az üzletekben, amíg a vásárlói élmény terén nem sikerül a többi elektronikus alternatívával hasonló szintre hozni. Most, hogy a kereskedelmi- és kasszarendszereinket teljeskörűen felkészítettük arra, hogy a vevők egy QR-kódot leolvasva, mobilapplikáción keresztül, zökkenőmentesen tudjanak fizetni, nagyot léptünk a technológia mielőbbi térhódítása felé” – fogalmazott Bessenyei Attila, a Laurel ügyvezetője a Raiffeisen Bankkal együttműködve megvalósított, mély integrációs tevékenységet igénylő projekttel kapcsolatban.
A megoldás a Budapest VI. kerületében található CBA Príma üzletben már elérhető, méghozzá a Laurel saját fejlesztésű önkiszolgáló kasszáin. A kereskedők oldaláról nézve a rendszer fontos előnye, hogy alacsonyabb tranzakciós díjjal jár, mint a hagyományos elektronikus fizetési módok. A megoldás könyvelés-kompatibilis, a kiküszöböli a tévedés lehetőségét és extra hardver beszerzését sem igényli - írták.