Az északi parti vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakaszán elkészült a felsővezeték-hálózat és a villamos betápláláshoz szükséges infrastruktúra, befejeződtek a vasúti pálya- és állomásátépítési munkálatok, valamint megtörtént a biztosítóberendezés üzembe helyezése és a felsővezeték feszültség alá helyezése is.

A sikeres üzemi próbákat követően kedd óta már villamos vontatású próbamenetek közlekednek a vonalon. A június 19-én induló nyári menetrendben már villamos üzemű szerelvények járnak majd, de addig az utasokat még a hagyományos dízelvontatású vonatok szállítják. A dízel-villamos üzemű mozdonycseréket Balatonfüreden végzik majd.

A fejlesztés során megújították a polgárdi, balatonkenesei, balatonfűzfői és az alsóörsi vasútállomást, valamint Alsóörsön egy felsővezeték szerelő-karbantartó jármű számára is építettek egy tárolót - olvasható a közleményben. A vasúti munkák mellett bővítették a szabadbattyáni transzformátor-állomást is.

A NIF Zrt. megkezdte a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és a Tapolca-Ukk szakaszok villamosításának előkészítését is.

A kivitelező korábbi tájékoztatása szerint az 55 kilométeres szakasz fejlesztése még 2019-ben kezdődött, a közbeszerzési pályázatot a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium nyerte. A kivitelezés vágányzár mellett zajlott, de a tavaly nyári időszakban napközben közlekedtek a turistaforgalmat kiszolgáló vonatok - írta az MTI.