A horvátzsidányi ásványvíz-palackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrárjellegű tevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet.
Még 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi-projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos - hitelből és saját forrásból - összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült - írta a lap.
Kapcsolódó
Az újáélesztett ital receptjét egy már több évtizede a szakmában dolgozó kézműves dolgozta ki. Mindegyik üdítő természetes alapanyagokból és alacsony cukortartalommal készül, az íz lényegét az üzemükben nyolc napig fermentált gyömbérlé adja. Ehhez képest az eredetileg 1947-ben megjelent narancsos ízesítésű Bambit szintetikus anyagokból gyártották, és a tizenkét százalékos cukortartalmával bőven túlszárnyalta a Coca-Colát és a Pepsit is.
A viszonteladók negyven százalékban bolti partnerek, hatvan százalékban éttermek és kávézók lesznek. Eddig ötven top gasztrointézménybe küldtünk ki termékmintákat, nagyon jó visszajelzéseket kaptunk - mondta Dorogi Éva, az Art Water Kt. ügyvezetője a Forbesnak. Ősztől egy boltban vásárolt Bambit 480 forintért, egy kávézó teraszán 550- 680 forintért lehet kortyolgatni.
A Bambi eredetileg egy két és féldecis csatos üvegben forgalmazott üdítőital volt, az első ilyen, ami megjelent a szocializmus korszakában. Ez volt az egyetlen üdítőital a magyar piacon. "Buborékos", szénsavas ital volt, szintetikus alapanyagokból készült, narancs jellegű ízesítéssel és színnel - írta a Wikipedia.
A közhiedelemmel ellentétben az 1947-től készült Bambi nem kátrányból készült, a kellemetlen mellékízt az okozhatta, hogy a narancsolaj összetevő a szavatossági idő lejárta után terpénesedett. 1968-ban a Coca-Cola Magyarországra érkezése csökkentette az ital népszerűségét, a Bambi gyártása 1970-ben szűnt meg.