Egy külföldi utazás sok kellemetlenséggel járhat együtt, ezek egy részére jelent megoldást az utasbiztosítás. Utasbiztosítást általában a feltételekről előre tájékozódva, nem sokkal az utazás előtt köt az ember, ma már azonban sok prémium betéti- és hitelkártya is tartalmaz beépített utasbiztosítást, ami kiválthatja a külön értékesített szolgáltatások igénybevételét.

A Bank360 elemzői ezért megvizsgálták, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak pontosan ezek a biztosítások a következő három kategóriában:

  • poggyászkésés,
  • járatkésés, illetve
  • járattörlés esetén.

Az OTP Bank prémium kártyáihoz tartozó biztosítás mindhárom káreseményre fizet. Járattörlésnél akkor fizet a biztosító, ha a lefoglalt és visszaigazolt járatát törlik és emiatt 6 órát meghaladó késedelmet szenved.

Poggyászkésésnél:

  • 6-8 óra késedelem esetén 50 ezer forint,
  • 8 órát meghaladó késedelem esetén 100 ezer forint.

 Járatkésés esetén, ha az meghaladja a 6 órát, 100 ezer forint a biztosítási összeg. Járattörlésre pedig a 6 óránál hosszabb járatkésésnek megfelelő biztosítási összeg vonatkozik.

A 6 órát elérő vagy azt meghaladó poggyász és járatkésés esetén térít a Takarékbank kártyáihoz tartozó Business és Gold csomagja az utasbiztosításuknak. A Lakossági csomaghoz nem tartoznak ilyen szolgáltatások.

Nem rendelkeznek beépített utasbiztosítással a Sberbank kártyái, ellenben az értékesített biztosításuk fedezi a 6 óránál hosszabb járatkésést.

Az MKB Bank a poggyászkésésre fizet a prémium kártyáiba épített biztosítás 3 kategóriában, a késés idejétől függően:

  • 4-8 órás késés esetén 150 euró (mintegy 53 ezer forint),
  • 8 óránál több, de 12 óránál kevesebb késedelem esetén 300 euró (107 ezer forint),
  • 12 órás vagy annál hosszabb késedelem esetén: 500 euró (178 ezer forint).

Ahogy általában ilyen költségtérítéseknél, a vásárlásokat számlával kell igazolni és egyéb feltételek is vonatkoznak rá.

Szintén járat- és poggyászkésésnél fizet a K&H Bank bizonyos kártyáihoz tartozó utasbiztosítása. A négy órát meghaladó utazási és a 10 órát meghaladó poggyászkésedelemre egyaránt 40 ezer forint a térítési limit.

A CIB Bank kártyáiba épített utasbiztosítás poggyász- és járatkésés esetén is fizet. Poggyászkésésnél a biztosító 6 órát meghaladó késésre 50 ezer forintig, 12 órát meghaladó késésre pedig a kártyához tartozó csomagtól függően 70, illetve 100 ezer forintig térít. Szintén 100 ezer forint a térítési limit járatkésés esetén.

Poggyászkésésre fizet a Budapest Bank kártyáihoz tartozó szolgáltatás. Ha a poggyász késése meghaladja a 12 órát, a Bázis 5 és a Komfort 10 csomagjuk esetén 50 ezer, a Prémium 50 csomagnál pedig 100 ezer forintig térít a biztosító.

A kártyákhoz tartozó, azokba beépített utasbiztosítások természetesen nem csak a fent felsorolt káreseményekre biztosítanak, azok fedezik például azt is, ha valaki a koronavírus-járvány miatt sürgősségi orvosi ellátásra szorul. A karanténból eredő kellemetlenségeket viszont nem téríti egyik sem.

Aki úgynevezett karanténfedezetet szeretne, vagy nem rendelkezik beépített biztosítással, annak magánúton kell intéznie az utasbiztosítást. Felmerülhet a kérdés, hogy szükséges-e a jelenlegi helyzetben a biztosításhoz a védettségi igazolvány vagy sem. Az úti cél kiválasztásánál fontos a helyi szabályozások megismerése, ráadásul ezek a feltételek akár hétről hétre változhatnak. A biztosítótársaságok álláspontja azonban egységes: utasbiztosításhoz jelenleg nem kell az igazolvány.

Mindig érdemes természetesen indulás előtt ellenőrizni, hogy a kártyájához tartozó beépített utasbiztosítás pontosan mire biztosít védelmet. Bármilyen biztosításról is legyen szó, a Bank360 oldalán megtalálhatja a legfontosabb tudnivalókat.