Egy külföldi utazás sok kellemetlenséggel járhat együtt, ezek egy részére jelent megoldást az utasbiztosítás. Utasbiztosítást általában a feltételekről előre tájékozódva, nem sokkal az utazás előtt köt az ember, ma már azonban sok prémium betéti- és hitelkártya is tartalmaz beépített utasbiztosítást, ami kiválthatja a külön értékesített szolgáltatások igénybevételét.
A Bank360 elemzői ezért megvizsgálták, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak pontosan ezek a biztosítások a következő három kategóriában:
- poggyászkésés,
- járatkésés, illetve
- járattörlés esetén.
Az OTP Bank prémium kártyáihoz tartozó biztosítás mindhárom káreseményre fizet. Járattörlésnél akkor fizet a biztosító, ha a lefoglalt és visszaigazolt járatát törlik és emiatt 6 órát meghaladó késedelmet szenved.
Poggyászkésésnél:
- 6-8 óra késedelem esetén 50 ezer forint,
- 8 órát meghaladó késedelem esetén 100 ezer forint.
Járatkésés esetén, ha az meghaladja a 6 órát, 100 ezer forint a biztosítási összeg. Járattörlésre pedig a 6 óránál hosszabb járatkésésnek megfelelő biztosítási összeg vonatkozik.
A 6 órát elérő vagy azt meghaladó poggyász és járatkésés esetén térít a Takarékbank kártyáihoz tartozó Business és Gold csomagja az utasbiztosításuknak. A Lakossági csomaghoz nem tartoznak ilyen szolgáltatások.
Nem rendelkeznek beépített utasbiztosítással a Sberbank kártyái, ellenben az értékesített biztosításuk fedezi a 6 óránál hosszabb járatkésést.
Az MKB Bank a poggyászkésésre fizet a prémium kártyáiba épített biztosítás 3 kategóriában, a késés idejétől függően:
- 4-8 órás késés esetén 150 euró (mintegy 53 ezer forint),
- 8 óránál több, de 12 óránál kevesebb késedelem esetén 300 euró (107 ezer forint),
- 12 órás vagy annál hosszabb késedelem esetén: 500 euró (178 ezer forint).
Ahogy általában ilyen költségtérítéseknél, a vásárlásokat számlával kell igazolni és egyéb feltételek is vonatkoznak rá.
Szintén járat- és poggyászkésésnél fizet a K&H Bank bizonyos kártyáihoz tartozó utasbiztosítása. A négy órát meghaladó utazási és a 10 órát meghaladó poggyászkésedelemre egyaránt 40 ezer forint a térítési limit.
A CIB Bank kártyáiba épített utasbiztosítás poggyász- és járatkésés esetén is fizet. Poggyászkésésnél a biztosító 6 órát meghaladó késésre 50 ezer forintig, 12 órát meghaladó késésre pedig a kártyához tartozó csomagtól függően 70, illetve 100 ezer forintig térít. Szintén 100 ezer forint a térítési limit járatkésés esetén.
Poggyászkésésre fizet a Budapest Bank kártyáihoz tartozó szolgáltatás. Ha a poggyász késése meghaladja a 12 órát, a Bázis 5 és a Komfort 10 csomagjuk esetén 50 ezer, a Prémium 50 csomagnál pedig 100 ezer forintig térít a biztosító.
A kártyákhoz tartozó, azokba beépített utasbiztosítások természetesen nem csak a fent felsorolt káreseményekre biztosítanak, azok fedezik például azt is, ha valaki a koronavírus-járvány miatt sürgősségi orvosi ellátásra szorul. A karanténból eredő kellemetlenségeket viszont nem téríti egyik sem.
Aki úgynevezett karanténfedezetet szeretne, vagy nem rendelkezik beépített biztosítással, annak magánúton kell intéznie az utasbiztosítást. Felmerülhet a kérdés, hogy szükséges-e a jelenlegi helyzetben a biztosításhoz a védettségi igazolvány vagy sem. Az úti cél kiválasztásánál fontos a helyi szabályozások megismerése, ráadásul ezek a feltételek akár hétről hétre változhatnak. A biztosítótársaságok álláspontja azonban egységes: utasbiztosításhoz jelenleg nem kell az igazolvány.
Mindig érdemes természetesen indulás előtt ellenőrizni, hogy a kártyájához tartozó beépített utasbiztosítás pontosan mire biztosít védelmet. Bármilyen biztosításról is legyen szó, a Bank360 oldalán megtalálhatja a legfontosabb tudnivalókat.