Írásbeli kérdést nyújtott be Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője és Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek szeptember 15-én, amelyben a politikusok többek között arról kérdezték a minisztert, hogy vizsgálja-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság az M3-as metró műszaki állapotát.
A Fónagy János államtitkár által jegyzett válaszból kiderül, hogy a közlekedési hatóság az M3-as metróvonalra is kiterjedően elrendelte, hogy a BKV Zrt. napi jelentést küldjön az NKH részére a balesetekről és a rendkívüli eseményekről. Az NKH a napi jelentéseket folyamatosan elemzi. Amennyiben az elemzések alapján a közlekedésbiztonságot veszélyeztető helyzetre, karbantartási rendellenességre, meghibásodásra utaló körülmény merül fel, a hatóság saját hatáskörben vizsgálatot rendelhet el. Az elmúlt időszakban, emelte ki válaszában az NFM államtitkára, olyan megállapításra nem jutott a hatóság, amely alapján eljárást kellett volna indítania.
Az államtitkár válasza szerint a budapesti M3-as metróvonalon a teljesített üzemidő miatt a műszaki meghibásodások gyakorisága növekszik, de ezek a karbantartási rendszerből fakadóan a közlekedésbiztonságra nem, csak a metró menetrendszerűségére és kiszámíthatóságára vannak hatással. Az NKH időszakos ellenőrzéseire hivatkozva kijelenti, hogy a BKV Zrt. fokozott hangsúlyt fektet a metrórendszer biztonsági rendszereinek karbantartására.
Az Együtt politikusainak kérdésére az államtitkár ismerteti, hogy a kormány felügyelete alatt működő NKH megfelelő jogszabályi felhatalmazással bír arra, hogy a BKV Zrt.-től vagy a fővárosi önkormányzattól függetlenül a vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése esetén az M3-as metrót leállíttassa.
Az M3-as metró utasai számára rendkívül nyugtalanító rendszeres meghibásodás mellett a közvélemény számára fontos annak az egyértelmű kinyilvánítása, hogy az utasok biztonságáért a BKV és a fővárosi önkormányzat mellett a kormány is egyértelmű és teljes felelősséget vállal - áll a válaszban.