A Green Holidays Kft. közleménye szerint a török partnercég az irodát írásban nem tájékoztatta, szerződést nem bontott, így csak a vasárnapi gép érkezése után értesültek a kialakult helyzetről.Megtették a feljelentést az illetékes hatóságoknál - írja a közleményre hivatkozva az MTI.
Hangsúlyozzák, hogy a tulajdonos abszolút jóhiszeműen járt el, és ezért vállalja a felelősséget. "Azért, hogy a török partner az utasokat ilyen helyzetbe hozta, nem minket terhel a felelősség."
A Green Holidays vasárnap már felvette a kapcsolatot a konzulátussal és az Uniqa biztosítóval, bejelentését megtette a Budapest Főváros Kormányhivatalánál. A Green Holidays és az Uniqa Biztosító Zrt. közösen szervezik a kinn lévő utasok elszállásolását és hazautazását. Azok az utasok, akik még nem utaztak el, közvetlenül az Uniqa Biztosító Zrt.-hez fordulhatnak - olvasható a honlapon.
A Green Holidays vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.
A cég a nyilvános cégadatok szerint 50,5 millió forint értékben végzett utazásközvetítési tevékenységet tavaly, adózott eredménye 406 ezer forint volt.