A járművek teljesítették a nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt legalább ezer kilométeres, utasok nélküli próbafutást. A két jármű forgalomba állításával párhuzamosan elkezdődik a többi Combino villamos szerelése, valamint hatósági vizsgáztatása is - írtak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
Bár a járművek a szükséges hatósági engedélyekkel már rendelkeznek, ennek ellenére a BKK a kezdeti időszakban továbbra is figyelemmel kíséri a villamosok közlekedését és a Futár működését.
Az első két villamoson már kiépítették az utasteret figyelő kamerákat. A Combinókat eredetileg kamera nélkül rendelték meg, azonban később, épp a BKK közreműködése révén fogadta el az Országgyűlés azt a törvényt, amely 2011-től kép- és hangfelvételek készítésére jogosítja fel a közlekedési cégeket járműveiken.
A kamerák felszerelésével a BKK arra számít, hogy az önmagában is visszatartó erővel fog bírni, azaz kevesebb erőszak, bántalmazás és rongálás lesz a járműveken.
A BKK korábbi tájékoztatása szerint a Combinókon még 2013 májusában tervezték a kamerarendszer telepítését.