A rendelet értelmében nem magyar gépjárműveket kizárólag nagyteljesítményű oszlopon lehet kiszolgálni, ami a gyakorlatban személyautókra lehetetlen.
A rendelet 3 napot biztosít a technikai akadályok legyőzésére, ami a kasszarendszerek átállíthatóságának bonyolultsága miatt nem betartható. A rendeletnek megfelelő kasszarendszer nélkül a működés szintén lehetetlen. A rendelet alapján a benzinkutas kénytelen diszkriminálni külföldieket, ezzel perelhetővé válik az Európai Uniós jog alapján - véli a szervezet.
Kapcsolódó
A benzinkutak kiszolgáló személyzete aránytalan és konfrontáció veszélyes tevékenységre – hatósági iratok ellenőrzésére – kötelezett, amelyhez hatósági jogosítványai nincsenek, jogvédelme nincs.
Fentieken túl a Független Benzinkutak Szövetsége tagsága értetlenül áll azelőtt a hátrányos megkülönböztetés előtt, amellyel a rendelet sújtja
- a magyar állampolgársággal, szavazati joggal rendelkező, de külföldi rendszámú autóval járókat,
- a Magyarországon dolgozó, adózó de külföldi rendszámú autósokat,
- a robogósokat, fűnyírógépet használókat.
Segítséget kérnek abban is, hogy a szövetség által több ízben megfogalmazott, és az akkor illetékes Minisztériumhoz és a NAV-hoz beterjesztett technológiai és technikai értelmezési kérdéseinkre választ kapjanak.
Álláspontjuk szerint a működésünket szabályozó jelenleg hatályos jogrendszer olyan súlyos szankciókat tartalmaz, jogorvoslati lehetőségek nélkül, amik olyan fenyegető környezetet teremtenek, amelyben az egyéb bizonytalanságok meghaladják az elviselhetőség határát, és ezért fennáll, hogy tagjaik közül sokan döntenek tevékenységük felfüggesztése mellett.
A helyzetet súlyosbítja, hogy személyzetük sem képes tolerálni a sorban állásra és okiratok bemutatására vásárlóink sokszor brutalitásba hajló magatartását.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!