A győri Audi a 2019-es rekordszintű árbevételtől továbbra is elmarad, de az egy évvel korábbi, vagyis a 2020-as forgalmát már túlszárnyalta - írja az Mfor.
Miután az Audi Hungaria esetében a belföldi értékesítés marginális, így sokat nem számított, hogy ez az egy évvel korábbihoz képest 30 százalékkal nőtt. Ugyanakkor a 2020-as 7,5 milliárd eurós exporthoz képest 2021-ben 7,67 milliárd euró bevétele származott a társaságnak a kivitelből.
A vállalat adózás előtti eredménye az egy évvel korábbi 500 millió euróról 335 millióra esett vissza. Az elmúlt két évhez hasonlóan az Audi most is komoly osztalékfizetésről döntött. A 2019-es év eredményét a vállalat teljesen hazavitte, akkor kétmilliárd euró kifizetéséről döntöttek. 2020-ban a szabad eredménytartalékkal kiegészített előző üzleti évi adózott eredmény terhére hatmilliárd euró összegű osztalékról döntöttek. A 2021-es üzleti év adózott eredménye után 1,022 milliárd euró, vagyis nagyjából 400 milliárd forint osztalékot fizetnek ki.
A Mercedes-Benz tavaly 3,1 milliárd euró árbevételt ért el az előző évi 3,4 milliárd euróval szemben. A visszaesés hátterében a beszámoló szerint az áll, hogy tavaly 135 ezer járművet gyártott, mintegy 25 ezerrel kevesebbet, mint 2020-ban. Ugyanakkor azokat a modelleket gyártották nagyobb számban, amelyek magasabb hozzáadott értékű, drágább típusok. Ennek köszönhetően a társaság nyeresége növekedett: a 2020. évi 39,3 millió euró után tavaly 67,6 millió euró lett az adózás utáni nyereség.
A cég a teljes nyereséget kifizette a német anyavállalatnak, ugyanakkor a 67 millió eurós, nagyjából 27 milliárd forintos összeg eltörpül a győri Audi osztalékához képest.