A Budapest méretű európai nagyvárosok regionális elven szervezik a közlekedésüket, nálunk a kormány felel az elővárosi közlekedésért. Állami tulajdonban vannak a közlekedési cégek, az állam a vasút révén a legnagyobb telektulajdonos Budapesten és számos nagyberuházásra csak az államnak vannak meg a forrásai.
Mostanra jutottak el a beruházási elképzelések addig, hogy kellett egy szervezet, amely összehangolja a kivitelezésig vezető utat - magyarázta a helyzetet a A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője.
A mi feladatunk most a H6-os és a H7-es vonalak teljes felújítása, valamint ezek meghosszabbítása a Kálvin térig. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Könyves Kálmán körúttól délre a két vonal összeágazik, majd együtt lebuknak a föld alá, lesz egy föld alatti megálló a Közvágóhídnál, a Boráros térnél és a Kálvin téren.
A két dél-pesti vonal mellett a szentendrei H5-ös felújítása is napirenden van, mindhárom vonalon az öreg kelet-német vonatok cseréjével együtt. Hét-tíz év alatt reális esély van arra, hogy az M5-ös metró első szakasza megépüljön - mondta Vitézy a napilapnak.
Igen távoli terv, hogy az ötös metró koncepciója szerint végül majd a vonalak végül a belváros alatt egyesüljenek, de az erről szóló megvalósíthatósági tanulmányterven is dolgozni fogunk.
A gödöllői HÉV és az M2-es metróvonal összekötése nem áll jobban, mint például a reptéri vasút, amelynek már van építési engedélye. A gödöllői HÉV is fejlesztésre szorul, ebben nincs vita, de a dél-pesti vonalak problémái mai talán még nagyobbak. Sok függ attól, hogy mennyi uniós forrásból gazdálkodhatunk.
A BFK nem csupán közlekedéssel foglalkozik, hanem vizsgálja a kórházépítéshez a főváros által ajánlott Etele téri helyszínt, egyelőre nincs végleges álláspont - derül ki az interjúból.