A Budapest Airport az átgondolatlan elbocsátásokkal és átszervezésekkel újabb biztonsági leminősítést kockáztat - állatja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) közleménye. A Budapest Airport több mint 280 alkalmazottjától vált és válik meg a következő hetek során, a repülőtér forgalmának csökkenésére hivatkozva, és ebben a számban az I. terminál esetleges bezárása még nem tükröződik.
A leépítésekkel párhuzamosan aggasztó munkaerő-hiány alakult ki több területen, már most is. A porták egy részét bezárták, máshol pedig egyszerre csupán egyetlen fegyveres őr teljesít szolgálatot. Ez nem csak a gépjárművek - például a cateringet szállító teherautók - átvizsgálását, beengedését teszi lassabbá, hanem egyéb kockázatokat is rejt magában.
A közelmúltban érkezett Ryanair kiszolgálása kapcsán a Budapest Airport több igencsak aggályos intézkedést is hozott -állítja a LESZ. A légitársaság menedzserei két hét alatt jutottak hozzá a legszigorúbban őrzött területekre is belépést engedő, ún. "piros" belépőkártyákhoz, miközben a 185/2010 számú Európai Bizottság által kiadott direktíva ezt egy öt évre visszamenő, alapos biztonsági átvilágításhoz köti. Nem valószínű, hogy két hét elegendő lett volna erre. Az eset a villámgyorsan "levizsgáztatott", a bíróság jogerős ítélete szerint szabálytalanul alkalmazott görög sztrájktörőkére emlékeztet.
A Ryanair gépek kiszolgálása is problémás. A repülőkhöz nem kapcsolódnak utashidak, az utasok lépcsőket használnak. Komoly kockázat, hogy a lépcsőn leereszkedve több száz métert kell mobil fémkordonok között megtenniük a repülőtér gurulóterében. A kordon-elemeket akár egy nagyobb széllökés, vagy egy sugárhajtómű is elmozdíthatja helyükről. A repülőgépek, a jelenlévő emberek és egyéb berendezések is veszélybe kerülhetnek, ha egy ilyen eszköz egyszer elszabadul.
Ez a rövidlátó, felelőtlen és kockázatos politika veszélybe sodorja a repülőtér egyszer már elveszített európai uniós biztonsági minősítését. Ha ez ismét bekövetkezne, az egész országnak kárára volna, amiért kizárólag a jelenlegi menedzsment lenne okolható - olvasható a szakszervezet közleményében.