A BKK 366 darab jegykiadó automatát üzemeltet, ezek 2019. január 1. és szeptember 30. között mintegy 14,4 millió tranzakciót bonyolítottak le - közölte a portállal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Október elejéig az ügyfelek 0,026 százaléka nem kapott visszajáró pénzt, 0,017 százaléka nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből.
Mindez azt jelenti, hogy 3744 fő nem kapott visszajáró pénzt, 2448 fő nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből. A jegy- és bérletárak ismeretében feltételezhető, hogy csak idén több tízmillió forint sorsa függött attól, a vásárlók otthagyták-e az elrontott automatákat a pénzükkel vagy a megvásárolt termékekkel, vagy rögtön intézkedést kértek az ügyfélszolgálattól. Ráadásul ezek csak a hivatalosan ismert adatok, a valóságban ennél jelentősen több kár történhetett, hiszen aki nem jelzi a "hibás" működést, annak esete dokumentálatlanul marad.
Az automaták alapvetően sikeresek, a BKK tájékoztatása szerint már ezek a gépek bonyolítják a teljes forgalom több mint 60 százalékát. Az elmúlt években több riportban is bemutatták az automatás csalók folyamatosan változó módszereit, például azt is, hogy egy-egy sikeresebb nyílás-beragasztás után a bűnözők akár maroknyi havi bérletet vehetnek ki a gépekből, majd ezeket némi kezelési költség levonása fejében visszaváltják az ügyfélszolgálaton, több tízezer forinthoz jutva. A vonaljegyeket eközben külföldi turistáknak próbálják eladni, sokszor pont az általuk elrontott gép mellett állva.
A problémákat orvosolhatja, ha áttérnek a fogyasztók a mobilos jegy- és bérletvásárlásra.