A jegyek és bérletek eladásából származó bevétel 2020-ban megközelítőleg 42 milliárd forint volt. Az előző évhez képest egyharmadával csökkent a bérletértékesítések száma, hiszen a távmunka és a digitális oktatás lehetővé tette az otthonmaradást. Sokan ezért nem váltottak bérletet, hanem jeggyel utaztak, illetve a korábbiakban - főként a turisták körében nagy népszerűségnek örvendő - 24 órás jegyet is egyre többen vették igénybe - írja az MTI a BKK közleményére hivatkozva.
A 2020. január elseje óta igényelhető díjmentes utazást biztosító havi bérletet tavaly 70 ezer alkalommal váltották ki a regisztrált álláskeresők.
A cég közleményében emlékeztet: a társaság két lépésben, szeptemberben és novemberben sűrítette a menetrendet a járvány elleni védekezés érdekében. Munkanapokon 7 és 9 óra között, valamint délután 15 és 19 óra között Budapesten minden, forgalomba helyezhető közösségi közlekedési jármű az utakon van. A fővárosban mintegy 1200 autóbusz, 110 trolibusz, 480 villamos, és csaknem 75 metrószerelvény szállítja az utasokat.
Hozzátették azt is, hogy a BKK szolgáltatói hetente 26 millió forintot költenek fertőtlenítőszerekre.
A BKK emlékeztetett arra, hogy tavaly március közepén bevezették a 100 forintos havi díjú Mol Bubi bérletet, az érintésmentes online regisztrációt, valamint a kerékpárok szigorú fertőtlenítését. Az intézkedéseknek köszönhetően a városi kerékpározás népszerűsége is megugrott, 2020-ban már több mint 43 ezer bérletet váltottak - írták a közleményben, hozzátéve, hogy a közbringarendszer megújításának előkészítő munkálatai miatt november végén a Mol Bubi szolgáltatás átmenetileg leállt, tavasszal azonban egy korszerűbb, hatékonyabb közbringarendszer fogadja majd az ügyfeleket.