Még mindig rendőrségi zárlat alatt van a hármas metró nemrégen történt balesetében megsérült két szerelvény egyike, így a BKV szakértői nem tudták felmérni a károkat, de minden bizonnyal több százmilliós lesz a javítási költség – mondta a Népszavának Bolla Tibor, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) vezérigazgatója. Január közepén a hármas metró kőbánya-kispesti állomásán egy szerelvény a vörös jelzés ellenére indult el és ütközött össze a mellette lévő vágányon szabad jelzés mellett érkező kocsival.

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash már a baleset másnapján felajánlotta segítségét a károk felmérésében és javításban. A BKV a felmérésben való közreműködést elfogadta, de arról csak a szükségessé váló javítási feladatok ismeretében döntenek, hogy kire bízzák a munkát. A cégvezető arra nem lát esélyt, hogy az orosz gyártó a BKV által perben követelt 12,4 milliárd forintos kötbér terhére cserélje vagy javítsa ki a sérült kocsikat.

Az viszont egyre biztosabb, hogy a keletkezett kárt nem téríti meg a biztosító. A BKV tavaly decemberben kötött vagyon- és felelősségbiztosítási szerződést az Uniqa Biztosító Zrt-vel, amely 1,278 milliárd forint ellenében vállalta a cég biztosítását 2024 decemberéig. Csakhogy a saját hibás káreseményekre nem terjed ki a fővárosi közlekedési vállalat szerződése, tekintettel arra, hogy a tömegközlekedési járművek saját hibás károkra kiterjedő casco-biztosítása további évi több százmillió forintos kiadást jelentene.

– A BKV már elismerte, hogy emberi mulasztás okozta a balesetet, így az saját hibából történt káresemények számít. Ennek ellenére bízunk abban, hogy a biztosító méltányossági alapon megtéríti a kár egy részét. Erről már folynak a tárgyalások – mondta a vezérigazgató.