A kereskedők számára a tét nagy, ugyanis ha jól sikerül a fekete péntek, az megalapozza a decemberi karácsonyi piacot is, hiszen visszamehet hozzá a vásárló - írta a kereskedelmi szakportál.

A hagyományos boltok közül is egyre többen hirdetnek majd fekete péntek címén akciókat. A vásárlók is már előre készülnek erre az időszakra, hiszen tudják, hogy a legcsábítóbb akciókkal várják rendeléseiket a webáruházak, számolgatják a pénzüket, várva a nagy leárazásokat. Így a novemberi online vásárlások döntő része valamilyen leárazáshoz kötődik.

Erre ügyeljünk leginkább:

 

  • Mindig meg kell győződni a webáruház létezéséről, ha nem ismert, ezért is kötelező sok-sok információ feltüntetése a webáruház honlapján, különösen az elérhetőségek.
  • Érdemes megnézni, hátha máshol olcsóbb. Előfordult már, hogy nem is volt igazi az akció, csupán az árcédulán feljebb nyomták az áthúzott árakat, így a régi áron árusítottak.
  • Számla, fizetési igazolás nélkül ne vásároljon.
  • A vásárlást követően 15 napod van indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól, a pénz hiánytalanul visszajár.
  • Tájékozódjon, hogy a 15 napos kötelező elállás mellett milyen lehetőségei vannak december 24-e után visszacserélni a nem tetsző ajándékot.
  • A minőségi reklamáció lehetőségétől nem foszt meg a leárazás.

 

A Blokkk.com becslése szerint 2018-ban a novemberi webforgalom a hagyományos bolti árukörben (élelmiszerekből, iparcikkekből) kedvező esetben meg is közelítheti a 60 milliárd forintot (2017 novemberében a webáruházak bevétele 46 milliárd forint volt).

Az akciók mértéke nem egyforma, és egy-egy webáruházon belül is nagy a szórás. Ezzel együtt a vásárlók haszna 15-20 milliárd forintra becsülhető.