A korábbi tender módosítását az ajánlatkérő Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A tervezési feladat a következő:
Kapcsolódó
- egy új autópálya-csomópont kialakítása,
- egy autópálya-csomópont áttervezése,
- meglévő főút nyomvonalának 4,2 kilométer hosszban 2x2 sávossá történő bővítése, 4 csomópont kialakításával és 1 vasúti külön szintű keresztezéssel.
A tendert múlt év márciusában nyerte meg az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt., nettó 470 millió forinttal. A tervezési díj most 612 millió forintra emelkedett. A közlemény két indokot tartalmaz:
- az Útügyi Műszaki Szabályozási Bizottság két projekt elemet nem támogat, azokat újra kell tervezni (az árat növeli ez a tényező),
- a NIF átvette a tervezői művezetést (ez viszont csökkenti az árat).
Idén januárban jelent meg a hír, hogy másfél milliárd forintért két Mészáros Lőrinc érdekeltségű cég építheti ki a debreceni BMW-gyárhoz a vasutat. A munka egy korábban elnyert közbeszerzés kiegészítése. Az Ebes és Debrecen közötti vasút felújítását még 2017 decemberében nyerte meg a V-Híd Építő Zrt., együtt a felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft.-vel, nettó 13,778 milliárd forinttal. A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza. Ez az összeg módosult tavaly decemberben 15,3 milliárd forintra.
A NIF a módosítást azzal indokolta, hogy az Innováció és Technológiai Minisztérium (ITM) levelével elrendelte a NIF részére, a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztési feladatok megvalósítását. A feladatok részeként átépítésre kerül a 108-as.számú vasútvonal bekötése Debrecen állomásba, illetve új vágánykapcsolat kerül kialakításra a 100-as számú vasútvonalon Debrecen állomás előtt.