A Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteme - amely a BMW-gyár kiszolgálását szolgálja - 10 milliárd forinttal, 65 milliárd 693 millió forintra drágult. Az indok az, hogy nagyobb lesz Macs állomáson a konténer terminál. A kivitelező a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt - derült ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben közzétett módosításából.

A vasútvonal korszerűsítésének első ütemére tavaly februárban kötött szerződést a NIF a V-Híd Építő Zrt.-vel, nettó 54 milliárd 859 millió forint összegben. A kért feladat - egyebek mellett - a következő volt:

 

  • hézagnélküli vágány építése előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 kilométer hosszban,
  • Debrecen állomás átépítése,
  • Tócóvölgy állomás átépítése,
  • Macs állomás átépítése, továbbá
  • Macs Ipari Park állomás építése.

 

A Napi.hu idén júliusban írt arról, hogy a Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteme 560 millió forinttal, 55 milliárd 419 millió forintra növekedett. A többletet indoka: a debreceni BMW gyár működésével kapcsolatban - a konténer terminál miatt - módosítani kellett a Macs Ipari Park állomás tervét.

A mostani közlemény ezt a megemelt, 55 milliárd 419 millió forintos árat növeli 65 milliárd 693 millióra. Az indoklás szerint a Macs Ipari Park állomáson a konténerterminál második ütemét is meg kell építeni egy kormányhatározat alapján.

Idén május végén írtunk arról, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. és a Strabag Rail Kft. építheti meg a Békéscsaba és Lökösháza közötti közel 30 kilométeres vasutat, nettó 126,8 milliárd forintért. A becsült ellenérték 116,7 milliárd forint volt.