A DRB Bankcsoportnál zárolt számlával rendelkező, és közüzemi számláikat korábban arról befizető lakossági ügyfelek esetén az E.On-csoport automatikusan 30 napos késedelmet engedélyez. Ez vonatkozik az átutalással, illetve a csoportos beszedési megbízással teljesítő ügyfelekre. Az érintettek erről írásban is tájékoztatást kapnak.
Akik befizetéseiket csekken teljesítik, de pénzükhöz nem jutnak hozzá a számlazárolás miatt, egyedileg fordulhatnak kérelemmel az energiaszolgáltató ügyfélszolgálatához személyesen vagy telefonon. Ők az E.On általános méltányossági kedvezményét vehetik igénybe, amely egyszeri 30 napos haladékot biztosít számukra, a február 24-ét követően esedékes számlák esetében.
A befizetési határidő automatikus meghosszabbítása a versenypiaci ügyfelekre nem vonatkozik. Esetükben egyedi megállapodással állítható be a 30 napos fizetési haladék, vagy a maximum május 30-ig engedélyezett részletfizetéses türelmi idő - hívta fel a figyelmet a szolgáltató. Az ügyfélkörrel a szolgáltató munkatársai személyesen is egyeztetnek.
Az E.On kéri ügyfeleit, hogy a tartozások felhalmozódásának elkerülése érdekében még a számlák lejárata előtt, időben forduljanak kérésükkel az ügyfélszolgálathoz, illetve a kijelölt kapcsolattartókhoz.
Korábban az Elmű-Émász Zrt. azt közölte, hogy a társaságcsoport általános szabályai szerint részletfizetést, esetleg halasztást kérhetnek azok az ügyfelek, akik a DRB Bankcsoport bankjainál megszabott kifizetési limit miatt két hónapon belül nem tudják rendezni villanyszámlájukat. Az ügyfélszolgálatokon egyénileg bírálják el, hogy a kérelmező megfelel-e a feltételeknek.
A Tigáz Zrt. tájékoztatása szerint szerint a gázszolgáltató minden tőle telhető módon segíti azon ügyfeleit, akiknek a vizsgálat miatt időszakosan pénzügyi nehézségei lettek, és ezért nem tudják rendezni a gázszolgáltatás díját.