A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A tanulmányt a nyerteseknek az EU támogatási szabályokra vonatkozó módszertan szerint kell kidolgozniuk. A feltételek - egyebek mellett - a következők:
- 250-300 kilométer hosszú, - jellemzően 250-300 vagy 350 kilométeres óránkénti sebességre tervezett, legalább évi 500 ezer utast szállító vasúti pálya,
- legalább kettő, átlagosan legalább 135 ezer lakosú város városi közösségi közlekedési rendszerébe történő csatlakozás, intermodális csomópont,
- speciális műtárgyak a folyók (Tisza, Körösök, Szamos) keresztezésére.
A nyertesekkel szeptember 28-án kötött szerződést a NIF.
Indult még a tenderen a "KÖZLEKEDÉS" Fővárosi Tervező Iroda Kft., a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft., továbbá a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.
A Napi.hu 2018 márciusában közölte, hogy Szíjjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Teodor Melescanu találkozóján felmerült, hogy a két ország gyorsvasutat építene közösen Budapest és Kolozsvár között A magyar kormány időközben már el is különített egymilliárd forintot a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Már a Bitcoin bezuhanásáért is a kínaiak a felelősek?