A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A vizsgálattal érintett projekt műszaki tartalma a következő:
- a fejpályaudvarokat összekötő új mintegy 5 kilométer hosszú vasúti alagút 2 egyvágányú, elővárosi és távolsági személyforgalom lebonyolítására, 80 kilométer/órás sebességre alkalmas kialakítása,
- a Kelenföld - Nyugati pályaudvar szakaszon előzetesen 2 új megálló létesítése szerepel a tervben,
-- egy négyvágányú mélyállomás a Vérmező/Széll Kálmán tér térségében és
-- egy kétvágányú megállóhely Sashegy (Villányi út) vagy Naphegy (Hegyalja út/Mészáros utca) térségében, valamint
-- egy hat vágányú mélyállomás kialakítása a meglevő Nyugati pályaudvar alatt.
A két megalapozó tanulmányban - egyebek mellett - ki kell térni az alagút építési technológiájára, az anyagszállítási útvonalra, továbbá a kitermelt anyag elszállítására is.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben környezetvédelmi hatástanulmány készítéséből, és/vagy mélyépítési tervezési feladatok elvégzéséből és/vagy közlekedésfejlesztési megvalósíthatósági tanulmány készítéséből legalább nettó 400 millió forint árbevétele származott.
Az ajánlattételi határidő november 12. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.
A Napi.hu szeptember végén írt arról, hogy a vasúti alagút környezetvédelmi engedélyezése bruttó közel 1,3 milliárd forintba kerül, ebből az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) áll 500 milliót, a hazai forrás pedig 770 millió forint.