Belehúznak az futárcégek: korábban elsősorban éttermekből vitték házhoz az ételeket és a járvány alatt jelentősen megnőtt az igény erre a szolgáltatásra, ráadásul az étterembezárások miatt így az érintett vendéglátóipari egységeknek egy része is folytathatta a működést. 

A futárcégek azonban fokozatosan szélesítik a palettát, ezen belül élelmiszer-kiszállításban tettek, tesznek lépéseket. Az egyik legnagyobb cég, a Netpincér most a Penny Markettel lépett együttműködésre. A cég egyik nagy riválisa a magyar piacon a Wolt, amely jelenleg a Cooppal és a CBA-val működik együtt, de utóbbi cég is terjeszkedik.

Ősztől elindítja a Wolt Marketet. Ez a cég saját - úgynevezett „delivery-only-stores”-ja lesz -, azaz a csak házhoz szállítással foglalkozik az üzlet. A tervek szerint először Budapesten, majd több vidéki városban is működni fog a szolgáltatás, amely külön üzletként működik a többi kiskereskedelmi partner mellett. (A Wolt lépése nem meglepő, a Netpincér már tavaly átadta a saját üzletét, ahonnan élelmiszereket visz házhoz Budapest egyes részein.)

Tajta Ákos, a Wolt ügyvezetője az őszre tervezett boltnyitásról azt mondta: 

A Wolt Market a magyar piacon több mint 2500 termékkel indul, élelmiszerüzletek és drogériák termékeinek azonnali kiszállításával fog foglalkozni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy megváltozna a kiskereskedelmi partnereinkkel kapcsolatos megközelítésünk. Éppen ellenkezőleg, tisztában vagyunk azzal, hogy együttműködésünk a siker kulcsa, és ezért mindig is prioritás marad számunkra. A finnországi példa azt mutatja, hogy a bővülő szegmens miatt még több felhasználót vonz az alkalmazás, ami eközben egyértelműen növelte felhasználóink számát, ez pedig minden partnerünk számára előnyt jelent. A kiskereskedelmi megrendelések a Wolton a megrendelések csaknem 20 százalékát teszik ki egyes országokban, és ez a részarány fokozatosan növekszik. Az éttermek ételeinek kiszállítása, valamint új városok és helységek megnyitása továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik a Wolt üzletpolitikájában.

A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) kérdésére a Wolt elárulta, hogy nem áll meg itt. Tajta Ákos közölte: "Több nagy élelmiszerlánccal is folytatnak vagy folytattak egyeztetéseket és továbbra is nyitottak vagyunk, ha valaki csatlakozni szeretne - kicsi es nagy piaci szereplő egyaránt. Azt gondoljuk, hogy a Wolt egy platform, ahol minél több lehetőséget szeretnénk biztosítani a felhasználóinknak azáltal, hogy több üzlet termékeiből választhatnak."