A magyarországi boltláncok közül a Spar az egyik legaktívabb szereplő, amely a napokban indította el legújabb beruházását, amelynek keretében több mint 4 milliárd forintért Tatán épül egy hipermarket.
A terjeszkedés pedig folytatódik, de a fizikai porondon, az Spar online boltjára még várni kell - közölte Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője a Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza kérdésére.
Kapcsolódó
Több mint félezer üzlet
A Sparnak jelenleg összesen 378 darab saját üzlete van, emellett a franchise-hálózathoz 65 üzlet tartozik, ezt egészíti ki a 69 OMV-s és a 11 lukoilos benzinkutas üzlet, azaz több mint 500 Spar-bolt van a magyar piacon. Az osztrák családi tulajdonban lévő Spar az idén 23 milliárd forintot fektet be Magyarországon, ennek keretében 20 áruházat korszerűsítenek és nyitnak meg.
A kiskercég tehát egyelőre a bolthálózatra koncentrál, az online bolt elindítását elhalasztották. Tavaly Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója kérdésünkre 2018-as rajtot mondott, de Maczelka most közölte: "a webshop indulása 2019-es üzleti évben várható, mely kezdetben kizárólag a fővárosban és annak vonzáskörzetében lesz elérhető". A csúszás miatt az online boltot korábban elindító Tesco, CBA, Auchan csak később kell számolnia a sparos konkurenciával.
A Spar részben az utóbbi évek terjeszkedésének köszönhetően lépett előrébb a magyarországi boltrangsorban a 2015-ös és 2016-os adatok alapján. (A 2017-es adatok még nem ismertek.) 2015-ben a Tesco volt az első több mint 750 milliárd forintos bruttó forgalommal, utána jött a Coop 571 milliárddal, majd a CBA következett 509 milliárd forintos forgalommal, akkor a negyedik volt a Spar 491 milliárd feletti bevétellel. Majd 2016-ban szintén a Tesco állt az élen 788 milliárddal, a Coop akkor 582 milliárdot hozott össze utána pedig már a Spar következett, amely 516 milliárd forintos forgalmával megelőzte a 503 milliárdot produkáló CBA-t.
Boltlánc | Bruttó árbevétel 2016 (milliárd forint) |
Tesco | 788 |
Coop | 582 |
Spar | 516 |
CBA | 503 |
Reál | 390 |
Lidl | 384 |
Auchan | 350 |
Penny Market | 233 |
Aldi | 168 |
drogerie markt | 85 |
Rossmann | 68 |
Forrás: Trade Magazin |
A bruttó forgalom mellett érdemes megnézni, hogy a boltláncok hány bolttal érték el az adott évi eredményt.
Az egy boltra jutó forgalom alapján az Auchan vezeti a magyar mezőnyt, egy üzletére ugyanis 2016-ban több mint 18 milliárdos éves bevétel jutott. Ebben az összevetésben a Tesco volt a második, amely egy boltjával átlagosan 3,8 milliárd forintos forgalmat termelt, a Lidl pedig a harmadik helyen állt, 2,33 milliárd forintos boltonkénti bevétellel.