Az idén 17 ezer tonna magyar görögdinnyét adott el a Lidl a magyarországi és külföldi hálózatában, ami egyrészt rekordot, másrészt közel 50 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

"Ez a kedvező folyamat mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének köszönhető, biztosítva ezáltal a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítését, a magyar termelők megélhetését és a hazai gazdaság stabilitását. A tavalyi évhez viszonyítva idén 45 százalékkal több görögdinnye fogyott a hazai Lidl áruházakban, mely a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek is köszönhető. A vállalat idén tovább növelte belföldi értékesítését, így közel kétezer tonnával több, azaz mintegy 9 000 tonna gyümölcsöt értékesített itthon" - derül ki a boltlánc tájékoztatójából. 

 

Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több hazai partnerrel működjön együtt és ezzel növelhesse a magyar termékek arányát a kínálatban. A vállalat ennek érdekében már 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti.