A koronavírus-járvány miatt rendhagyó 2020-as évben növekedést ért el a magyar Spar - derült ki a boltlánc szerdai online sajtótájékoztatóján.
Az összforgalom megközelítette a 739 milliárd forintot, ami 8,7 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben. A közel 9 százalékos növekedés meghaladja a tavalyi élelmiszer- és élelmiszer-jellegű kiskereskedelem naptárhatással korrigált 3 százalékos növekedését.
A társaságnak a múlt év utolsó napján 588 üzlete volt, amelyek összalapterülete megközelítette a 432 ezer négyzetmétert. A Sparnál a dolgozói létszám több mint 14 ezerre emelkedett, ez több mint 500 új munkatárs felvételét jelentette. Így az egy négyzetméterre jutó bevétel meghaladta az 1,7 millió forintot, az egy dolgozóra vetített forgalom pedig átlagosan majdnem 53 millió forintra rúgott.
Az Spar - 2019-ben elindított - online boltja ma már 2 millió vásárlót ér el az országban. A keresletnövekedés miatt 2020-ban a cég 144 főre növelte az online shopban tevékenykedő kollégái létszámát, és bővítette a kiszállítási idősávokat is. Bár az online áruház növekedésben van, Heiszler Gabriella, a Napi.hu-nak adott interjújában azt mondta:
A netes vásárlásoknál jelentős élénkülés következett be, ezért fejlesztettük is a szolgáltatást, vásároltunk újabb teherautókat és bővítettük a létszámot. Ugyanakkor az online napi fogyasztási cikk értékesítés műfaja még nem érte el azt a népszerűséget itthon, mint ami például az Egyesült Királyságban tapasztalható, ahol a forgalom közel negyede már ezen a csatornán bonyolódik.