Harmincmilliárd forintos hitelkeretet nyitna a főváros új járművek beszerzésére - írja a Világgazdaság. Ebből az összegből kizárólag buszokat vásárolnának, 380 darabot. A BKK és a BKV megállapodást kötött, amely kijelöli a budapesti buszstratégia jövőbeni irányait: visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak.
Ehhez új buszok kellenek, amelyek kiváltanák a külsős üzemeltetők járműveit. Ezek a BKK megrendelésére összesen 410 autóbuszt közlekedtetnek Budapesten, így a szóban forgó 380 busz megvásárlása nagyjából lefedné ezt a kapacitást. Erre azonban nincs pénz, hitelfelvételre van szükség. A BKK-BKV páros a napilap értesülései szerint hat banktól kért előzetes ajánlatot erre. Emellett hátravan több engedélyezési lépcsőfok, a Fővárosi Közgyűlés mellett a kormányzat jóváhagyására is szükség van.
Kapcsolódó
A fővárosi buszüzemeltetési modell átalakítását legutóbb 2011-ben hajtotta végre a BKK, ám akkor pont fordítva, a BKV monopóliumának megszüntetését célozva. Azzal érveltek, hogy London, Stockholm és Varsó mintájára a verseny eredményeként alacsonyabbak lehetnek a költségek, több új busz állhat forgalomba, és hatékonyabb lehet az üzemeltetés.