Adómentesen, vállalati juttatásként biztosíthatnak a cégek elektromos kerékpárt dolgozóiknak magáncélú használatra a jövő évtől. A 2022. január 1-jétől életbe lépő jogszabály-módosítás értelmében emellett a munkavállalók cafeteriaelemként, maguk is igényelhetnek e-kerékpárt, amennyiben az adott vállalat felveszi az e-kerékpárt a választható cafeteriajuttatások listájára.
Magyarország már a pandémia előtt is előkelő helyen állt a kerékpárhasználatot illetően az Európai Unióban – az Eurobarométer legutolsó témában készült felmérése szerint Hollandia és Dánia mögött a harmadik „legbringásabb” nemzet voltunk –, és ez a trend a világjárvány nyomán csak tovább erősödött.
Ezen a piacon törhet az élre a Hellovelo magyar startup, amelynek hosszú távú célja, hogy 1500 e-kerékpárt helyezzen ki hazánkban. A 2020-ban alakult vállalkozás elektromos kerékpárok bérbeadásával és teljes körű üzemeltetésével (szerviz, assistance, töltési és tárolási lehetőség kiépítése, stb.) foglalkozik, és robbanásszerű növekedést vár a következő években. „A Hellovelót az a gondolat hívta életre, hogy fenntarthatóbbá tegyük a közlekedést, támogassuk a körforgásos gazdaságot, illetve, hogy tovább erősítsük a – magán és akár a munka célú – biciklizés kultúráját Magyarországon” – emeli ki Hényel Ágoston, a Hellovelo vezérigazgatója.
A Hellovelo idén augusztusban helyezte ki első céges flottáját, mégpedig az MVM Csoporthoz, amely ötven e-bringát biztosít munkavállalói számára budapesti és vidéki telephelyein. A cég nem csak Budapestre fókuszál, hanem vidéki nagyvárosokat is kiszolgálhat, a cél pedig az országos lefedettség biztosítása. Az országon belüli terjeszkedés mellett, a távlati célok között a nemzetközi piacra lépés is szerepel.
A jogszabály-módosítás értelmében a cégek a legfeljebb 300 watt teljesítményű elektromos motorral segített kerékpárokat biztosíthatják adómentesen a munkavállalóik számára. A jogalkotói célok között előkelő helyen szerepel a környezettudatosság és a fenntarthatóság.
„Noha a munkavállalók a kerékpárt magáncélra használhatják, az a várakozásunk, hogy talán a munkába járás során is előnyben részesítik majd a kerékpárt a dolgozók, csökkentve ezzel a nagyvárosok autóforgalmát. A Hellovelo-kerékpárok egy része Magyarországon készül, ami a lokális gazdaságot erősíti” – hangsúlyozza Hényel Ágoston.