Az MTI a Hír 24 hírportálon megjelent írás alapján kereste meg a tárcát, a hírportál szerint a megállóban maradhatnak a bérletes utasok jövő márciustól, ha megtelt az autóbusz. A szaktárca hangsúlyozta, hogy a rendkívüli esetekben - például baleset vagy időjárási körülmények okozta járatkiesés - alkalmazott felszállási sorrendet a jelenleg érvényes szabályozás is előírja. Az eddigihez képest a márciustól hatályos új rendelet az európai uniós jogszabályokat is figyelembe véve előre veszi a hátrányos helyzetű csoportokat, köztük a mozgáskorlátozottakat, a kismamákat.

A nagyobb - 100 kilométert meghaladó - távolságon közlekedő országos személyszállítási szolgáltatást teljesítő autóbuszjáratokra rendkívüli helyzetben eddig is, és a jövőben is előbb szállhatnak fel a jegyüket az adott járatra előre megvásárlók. A sorrendet az indokolja, hogy a bérletet más - például a megállót érintő regionális vagy elővárosi - buszjáratokon is igénybe lehet venni, míg a korábban megváltott menetjegy és helyjegy kizárólag az adott járatra érvényes. Az országos forgalomban kevésbé jellemző a napi gyakoriságú közlekedés, így kevesebben váltanak bérletet is. A napi átlagos közlekedési távolság 20 kilométer körüli, ezekre az utakra nagyobb arányban veszik igénybe a regionális és elővárosi járatokat.

Az NFM hangsúlyozza: a közszolgáltatási szerződések alapján a Volán-társaságok nagyobb utaslétszám esetén többletjáratot állítanak be, a szolgáltató a lehető legkorábban elviszi az esetleg lemaradó utasokat is.

A legtöbb pontjában 2013. március 1-jén hatályba lépő és az európai uniós előírásokat is harmonizáló 213/2012 (VII.30) kormányrendelet többek között azt szabályozza, hogy milyen esetekben lehet megtagadni az utazást, milyen intézkedéseket tehet az ellenőr jegyvizsgálat során, hogyan lehet élőállatot, kézi- és útipoggyászt szállítani. Beemeli az uniós utasjogokat, és 2017-ig felkészülési időt ad a szolgáltatóknak, köztük a baleset esetére vonatkozó minimális kifizetésre, a járatkimaradás esetén nyújtandó szolgáltatásra.