Sok nyugat-európai országban minden kárra kiterjednek az autóbiztosítások, vagyis a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) és a casco biztosítást egy díjként fizetik.
Magyarországon a 4,2 milliós járműállományból 860 ezernek volt casco biztosítása az idei első negyedév végén. A Generalinál a casco biztosítások felét 6-10 év közötti autókra kötötték. A 3-5 éves autók aránya 36 százalék. A kárkifizetéseknél a 4-7 éves kocsik vezetnek 57 százalékkal, míg a 8-12 évesekre jut a kifizetés 13 százaléka.
A casco elterjedését az is rontja, hogy a biztosítások számának növekedését mindig a finanszírozott újautó-eladások adták. A finanszírozók ugyanis előírják a casco biztosítást a finanszírozás, azaz az autó lízingelése futamidejének a végéig. A Generali évekkel ezelőtt az elsők között lépett ezen a téren, látva, hogy a lízing lejártakor az ügyfelek rendre felmondják a casco biztosításaikat. A szakmában használt casconak nevezik a nem új autókra kínált, olcsóbb biztosítási termékeket.
A hazai piacon változatosak az ilyen biztosítások. Az MTI információi szerint van, amelyik a kockázatokat szűkíti, például csak a lopáskárra fizet, de van olyan is, amelyik csak az utángyártott alkatrészt finanszírozza, és limitálja a szerviz rezsi óradíját, vagyis az alacsonyabb díj mögött a szolgáltatás is kisebb.