Az autómegosztást kínáló szolgáltatók ma már a vállalatoknak szóló megoldásokat is kínálnak - írja a Világgazdaság. Mega Sára, a GreenGo kiemelt ügyfélkapcsolati vezetője a VG-nek elmondta, hogy a pénzügyi megfontolás és a fenntarthatóság a két leggyakoribb ok, amiért a cégek autómegosztó szolgáltatást vesznek igénybe.

Ha egy céges autó reggel 8-tól este 6-ig folyamatosan használatban van, akkor nem éri meg váltani carsharingre, de a tapasztalatok szerint ezeknek az autóknak zöme kihasználatlan, és anyagilag megéri inkább autómegosztóra váltani. A GreenGo eddig több mint 500 céggel szerződött, és idén a vállalati ügyfelekből származó bevételei duplázására számít a tavalyihoz képest.

A nagyvállalatok esetében három igénybevételi típus létezik, az egyik a kulcsos autók kiváltása. Ebben az esetben sávos előfizetési díjjal élhetnek az autómegosztással a cégek, amelyek minden hónapban meghatározhatják, hogy az adott hónapra előfizet vagy sem, illetve mekkora díjjal használja a szolgáltatást. A második céges megoldás a dolgozói program, amely során a vállalat munkavállalói magánszemélyként kedvezményesen vehetik igénybe a szolgáltatást. A harmadik lehetőség, hogy béren kívüli juttatásként adja a szolgáltatást a vállalat.

Az utóbbi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal állásfoglalása szerint adó- és járulékmentesen adható a dolgozóknak – ebben a konstrukcióban a GreenGo jelentős növekedésre számít idén. A nagyvállalati partnerek környékére kiemelten figyel a szolgáltató, úgy mozgatja az autókat, hogy a környéken lehetőleg legyen elérhető jármű.