"Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy elektronikus csatornáink elérésében jelenleg technikai okból fennakadások lehetnek. A probléma elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük, köszönjük megértésüket, türelmüket!" - áll a CIB Bank honlapján, amelynek elektronikus szolgáltatásai már órák óta elérhetetlenek.
A hitelintézet a Napi.hu kérdésére válaszolva közölte: a probléma elhárítása folyamatban van, azt azonban nem tudták megmondani, mikorra javul meg a rendszer.
A bank a hétvégére egyébként is tervezett kisebb-nagyobb leállásokat az informatikai rendszerének fejlesztése miatt. Pénteken 00:00 és 04:00 óra között az eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem volt elérhető, jövő csütörtökön (november 5.) 00:00 és 04:00 óra között a CIB bankkártyákkal az ATM és az eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem lesz elérhető.
Most vasárnap pedig 07:00 és 08:00 óra között a CIB Bank mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB Internet Bank, az eBroker, a Business Terminál, a CIB Business Online, az eCommerce és a CIB ATM-ek szolgáltatásai nem lesznek elérhetők, a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat pedig korlátozott funkcionalitással működik majd.
Adnak igazolást, ha valaki nem tudott utalni
A hitelintézet péntek délután frissítést adott ki a leállásról, de az semmiféle biztató információt nem tartalmazott azok számára, akik most szeretnének bankolni. Eszerint továbbra is dolgoznak az elektronikus csatornáikat érintő technikai problémák megoldásán. A hiba elhárítása után fokozatosan nyitják majd újra az elektronikus csatornákat, ami azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy nem azonnal tud majd mindenki belépni. Az elektronikus csatornák újbóli elérhetőségéről újabb tájékoztatást tesznek majd ki.
A fiókhálózat nyitva tartási rendje szerint van nyitva, az ügyfélazonosítást nem igénylő kéréseket tudja a bank teljesíteni. Az ATM-ek és a kártyás szolgáltatásaink zavartalanul üzemelnek, limitmódosítás szükség esetén a CIB24 ügyfélszolgálatunkon (06-40-4-242-242) keresztül lehetséges. Ha valakinek ma sürgősen pénzt kellett volna utalnia, és emiatt igazolásra van szüksége a technikai hiba kapcsán, arra kérik, jelezzék a bankfiókjaikban vagy a telefonos ügyfélszolgálatuknak.