A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A szállítás két részből áll, mindkettőre külön-külön is lehet ajánlatot tenni. Az első részben 20 darab új, szóló, alacsonypadlós, CNG üzemű autóbusz szerepel, további 40 darabos opcióval. A második részben 20 darab új, csuklós, alacsonypadlós, CNG-üzemű autóbuszokat kér a BKV, további 20 darabos opcióval.
Kapcsolódó
A szállítási határidő legfeljebb 280 naptári nap lehet. Az ajánlattevőnek a járművekre teljes körűen (24-48 hónap közötti), illetve a kocsiszekrényre (legalább 120 hónapos) jótállást kell vállalnia. Emellett rendelkeznie kell Budapesten, vagy annak 50 kilométeres vonzáskörzetén belül saját, vagy szerződött szakszervizzel. A nyertesnek pedig vállalnia kell, hogy a vázszerkezetek és a karosszéria elemek gyártási időpontja nem korábbi, mint a járművek leszállítását megelőző 12 hónap, továbbá, hogy a járművek minden egyéb alkatrésze és komponense új, korábban nem volt beépítve.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben a teljes nettó árbevétele legalább 1,5 milliárd forintot tett ki. Aki mindkét részre tesz ajánlatot, annak is elég az előbbi árbevétel. Az ajánlattételi határidő november 4. Az értékelésnél az ár 70, míg a minőség 30 súlyszámmal szerepel.
Szeptemberben már 7 darab alacsonypadlós, városi, szóló, CNG-üzemű autóbuszra írt ki tendert a BKV. Tavaly áprilisban hat budapesti szolgáltatócéggel - a BKV-val, az Elművel, a Főtávval, a Magyar Postával, a Fővárosi Csatornázási Művekkel és a Fővárosi Vízművekkel - írt alá szándéknyilatkozatot a Fővárosi Gázművek, a sűrített földgázos (CNG) üzemű járművek elterjesztésére. Az aláírást követően a Főgáz Köztársaság téri székházánál átadták Budapest első CNG-töltőállomását.
A benzinhez és főleg a gázolajhoz képest jóval kisebb károsanyag-kibocsátást eredményező CNG hazánkban sem teljesen ismeretlen üzemanyag, néhány városban - így például Szegeden - már használják autóbuszok üzemeltetésére. A legtöbb magyarországi gázüzemű jármű ugyanakkor nem ezzel, hanem a propánalapú LPG-vel működik. A CNG azonban - a forgalmazó szerint - kedvezőbb égéstechnikai tulajdonságokkal bír, illetve biztonságosabbak az üzemeltetés feltételei.