A The Coca-Cola Company anyavállalat tavaly 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere, a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC értékesíti - ismertette a keddi sajtóeseményen Prodromos Nikolaidis, a 28 országban jelen lévú Coca-Cola HBC csoport kávéigazgatója.
A vállalatcsoport piacain a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót, Magyarországon pedig kulcsfontosságú a kávépiac, kifejezetten biztató trendekkel szerinte. Vajda Márton elmondta, hogy terveik szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több mint kétharmada érkezik majd a kiskereskedelemből, míg a szálloda, étterem, vendéglátóipar (horeca) szektor és a munkahelyi kávézás adja a forgalom 30 százalékát. Több mint 1200 értékesítési ponton és több mint 200 vendéglátóegységben jelennének meg az idén.
Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki. Ennek oka, hogy a felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban.
Kitért arra is, hogy a dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat mintegy 1100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 ezer embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be az országban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja évente 21,3 milliárd forint értékben.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 600 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A Coca-Cola HBC Magyarország tavalyi árbevétele 138 milliárd forint volt, 2018-ben 131 milliárd forintot ért el.